• Anonym (Fjebfkfne)

Klagomål om djurläten

Fått samtal från hyresvärden om "störande djurläten från lägenheten"... En granne ska ha klagat upprepade gånger. Jag förstår inte alls vad det är de reagerar på och sa det till värden. Värden varnade att fortsatt störande kan bli skäl för uppsägning av hyreskontrakt.

Men det kan omöjligt störa!? Hur kan jag bli uppsagd utan bevis?

• Svar på tråden Klagomål om djurläten
  • Anonym (Ylva)
    Dexter dot com skrev 2024-01-20 14:22:17 följande:
    Och du är säker på att han inte jamar högt när han är ensam? Många katter är ju inte bekväma med att lämnas ensamma och skriker då rätt högt och otäckt vilket naturligtvis grannar reagerar på , främst på att katten verkar må dåligt.
    Ja, så kan det kanske vara.

TS, du skulle kunna testa att spela in hur din katt låter när du inte är hemma (och spela in lite när du är hemma också, så att du kan jämföra ljudvolymen). Du skulle också kunna fråga grannarna om vilka tider de hört jamande, så kan du få veta om han låter mer när du är borta.
  • Anonym (Fjebfkfne)

Han är så gott som aldrig ensam och de få gånger han varit det kan omöjligt vara nog för vräkning. Har stått i trappen många gånger och har hört honom en enda gång och det var inte speciellt högt och verkligen inte länge.

• Anonym (Hin håle)
    Anonym (Fjebfkfne) skrev 2024-01-20 18:05:47 följande:

Han är så gott som aldrig ensam och de få gånger han varit det kan omöjligt vara nog för vräkning. Har stått i trappen många gånger och har hört honom en enda gång och det var inte speciellt högt och verkligen inte länge.

Be dem specificera vilka dagar och tider som de blir störda. 
    De har inget case, bara lugn. 

Gå med i hyresgästföreningen, kostar 85 kr i månaden och be dem om hjälp. 
  • Anonym (hatahyra)
    Anonym (Fjebfkfne) skrev 2024-01-20 13:51:27 följande:
    Katt. Han är pratig, men inte så det skulle störa grannar.
    Du fråga. Visste redan svaret.
  • Anonym (hatahyra)
    Anonym (Ylva) skrev 2024-01-20 14:07:17 följande:
    Kan det vara att katten springer runt i lägenheten, hoppar ner från höga möbler, jagar bollar över golvet och liknande som grannen reagerar på? Sånt kan ju höras väldigt väl till lägenheten under om det inte är välisolerat.
    Ett helt naturligt och hälsosamt beteende, som TS skräpgranne och sophögs-pengausgande-sadist-hyresvärd borde acceptera och hålla sina patetiska vidriga bajsmunnar stängda så att det inte läcker illaluktande substans.
  • Anonym (L)
    Anonym (Fjebfkfne) skrev 2024-01-20 18:05:47 följande:

Låter som grannarna kanske borde kunna slå på radion eller något på dagarna istället för att stå med örat mot din dörr. En jamande katt ett par gånger per dag låter lite väl extremt att störa sig på. Min förra granne hade en hund som skällde och ylade så fort den blev ensam, pratade med dem och det blev bättre - men det var främst att jag tyckte synd om hundstackarn, inte att det störde mig så väldigt egentligen.
  • Anonym (Annat)

Vilket onödigt gnällande. 
    Våra grannar under oss har en hund som skäller på allt och alla. Visst hör vi det men inte så att det stör vår vardag precis. Han alltid tyst om natten. Skulle aldrig komma på idén att gnälla.

• Anonym (hatahyra)
    Anonym (Fjebfkfne) skrev 2024-01-20 14:09:55 följande:
    Det är jamandet värden pratade om. Även om det är så att det hörs, vad ska jag göra åt det? Lite måste man väl få stå ut med?
    Håller helt med.

Det finns ingen katt eller ens stor hund som låter hälften så illa som människor. Rena ljuva musiken jämfört med alla fula enträgna och överdrivet höga röster, allt pissande, skitande, knullande och elefantpromenader 24/7. Och då klagar man på ett litet djur som tränar sin sånröst.
  • Anonym (hatahyra)

Den här tråden får mig att önska att staten kunde ge alla medborgare ett baslån till en bostad, oavsett bakgrund och ekonomi.

Då skulle alla dem här pengahungriga hyresbolagen gå under inom några år. Förhoppningsvis. Vilken vacker dröm.

• Anonym (.)
    Anonym (hatahyra) skrev 2024-01-30 12:58:55 följande:

Den här tråden får mig att önska att staten kunde ge alla medborgare ett baslån till en bostad, oavsett bakgrund och ekonomi.

Då skulle alla dem här pengahungriga hyresbolagen gå under inom några år. Förhoppningsvis. Vilken vacker dröm.

Inte alla som vill äga bostad även om de får lån
  • Anonym (hatahyra)
    Anonym (.) skrev 2024-01-30 13:07:55 följande:
    Inte alla som vill äga bostad även om de får lån
    Sant.

Men intäkterna borde drastiskt minska, där det förhoppningvis blir ekonomiskt ohållbart.
  • Anonym (.)
    Anonym (hatahyra) skrev 2024-01-30 13:14:24 följande:
    Sant.

Men intäkterna borde drastiskt minska, där det förhoppningvis blir ekonomiskt ohållbart.
    Så att de som inte vill eller har möjlighet att klara av/sköta ett egenägd boende, inte får någonstans Att bo?
  • Anonym (hatahyra)

@Fjebf­kfne

Jag glömde helt bort detta. Kolla på produktens länk på ebay, ganska billigt ändå. Billigare än att vara utan ett hem eller "hem". Önskar jag hade haft dem tidigare.

48PCS Black Grey Acoustic Wall Panels...
    www.ebay.com/itm/335207105283

• Anonym (hatahyra)
    Anonym (.) skrev 2024-01-30 14:18:45 följande:
    Så att de som inte vill eller har möjlighet att klara av/sköta ett egenägd boende, inte får någonstans Att bo?
    Kollektivt gruppsex-kladda-på-alla boende? En medlem äger fastigheten. Guld i mun
  • Anonym (.)
    Anonym (hatahyra) skrev 2024-02-04 08:34:20 följande:
    Kollektivt gruppsex-kladda-på-alla boende? En medlem äger fastigheten. // Guld i mun
    Tror du folk i allmänhet vill ha det så, var lite seriös
Svar på tråden Klagomål om djurläten