Inlägg från: Anonym (Fjebfkfne) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Fjebfkfne)

Klagomål om djurläten

Fått samtal från hyresvärden om "störande djurläten från lägenheten"... En granne ska ha klagat upprepade gånger. Jag förstår inte alls vad det är de reagerar på och sa det till värden. Värden varnade att fortsatt störande kan bli skäl för uppsägning av hyreskontrakt.

Men det kan omöjligt störa!? Hur kan jag bli uppsagd utan bevis?

• Svar på tråden Klagomål om djurläten
  • Anonym (Fjebfkfne)
    Dexter dot com skrev 2024-01-20 13:49:16 följande:

Vad har du för djur då? 

Katt. Han är pratig, men inte så det skulle störa grannar.
  • Anonym (Fjebfkfne)
    Anonym (Ylva) skrev 2024-01-20 14:07:17 följande:
    Kan det vara att katten springer runt i lägenheten, hoppar ner från höga möbler, jagar bollar över golvet och liknande som grannen reagerar på? Sånt kan ju höras väldigt väl till lägenheten under om det inte är välisolerat.
    Det är jamandet värden pratade om. Även om det är så att det hörs, vad ska jag göra åt det? Lite måste man väl få stå ut med?
  • Anonym (Fjebfkfne)
    Fiona M skrev 2024-01-20 15:05:52 följande:

Fråga hur de dokumenterat störningen. Annälan i sig kan inte vara nog, då skulle man ju kunna få grannar vräkta till höger och vänster om man var så lagd.

Tack för konkret råd, ska fråga det.
  • Anonym (Fjebfkfne)

Han är så gott som aldrig ensam och de få gånger han varit det kan omöjligt vara nog för vräkning. Har stått i trappen många gånger och har hört honom en enda gång och det var inte speciellt högt och verkligen inte länge.

Svar på tråden Klagomål om djurläten