• anonym05swe

Är vi kompatibla?

Jag (M18) 

Introvert 

Faller snabbt om jag faller för personer

Riskminimerande 

Försöker vara rolig

Har inget problem att vara helt ärlig 

Gillar hon för den hon är, inte för den jag vill hon ska vara 

Alltid 

Hon (F18)

Rolig 

Trevlig 

Otroligt bra person 

Otroligt bra på alla sätt 

Svårt att beskriva mer objektivt liksom

Mer extrovert 

• Svar på tråden Är vi kompatibla?
  • anonym05swe
    Anonym (Tråd 423) skrev 2024-01-19 08:44:49 följande:
    Ska du riskminimera glöm henne.  Ingen risk att få hjärtat krossat då
    Haha, nej inte värt att riskminimera överhuvudtaget gällande relationer
  • anonym05swe
    Anonym (XX) skrev 2024-01-19 08:38:31 följande:

Ännu en tråd där du ska älta? 

Du har ju redan bestämt dig för att det ska bli ni. 

Sedan kan du fylla på din egen lista med: osäker, ältar, obeslutsam. 

Nej, sagt att jag enbart vill bli ihop med henne om det känns rätt för båda. Har sagt det flera gånger. 

Om jag finner något som är en dealbreaker ex så skulle jag inte vilja ex. Så nej inte bestämt mig för det även fast jag gärna vill. Ett förhållande måste vi båda vilja för att det ska såklart (som är självklart och som är nämnt tidigare. Vill dock bli hennes ja

• anonym05swe
    Tixer skrev 2024-01-19 18:34:10 följande:

Seriöst sluta göra hundra trådar om denna tjej, vi fattar du inte vågar prata med henne du kommer aldrig göra något åt detta.

Eh, jo det kommer jag! Har redan dm:at ex
  • anonym05swe
    Anonym (Nope!) skrev 2024-01-19 18:27:54 följande:

Nej ni är inte kompatibla.

Hon är extrovert, du är introvert.

Hon är otroligt bra. Du är feg (fegar ur för att du är rädd för att hon ska veta att du gillar henne)

Hon är trevlig. Du verkar ganska dryg i dina inlägg (kaxig över att du ska lyckas fastän du aldrig lyckats tidigare.

Hon är bra på allra sätt. Du ältar på alla sätt.

Skulle säga att ni är totalt inkompatibla.

Bara för vi inte är lika extroverta gör det oss inte mindre kompatibla. 

Nä, ska berätta (implicit) när tiden är mogen. 

Nä, inte kaxig direkt utan snarare positiv om att jag ska lyckas för gillar verkligen henne seriöst, ser inte henne som bara något kortvarigt utan vet att om vi blir ihop (om vi båda vill) för skulle jag göra allt för att det skulle hålla så länge som möjligt liksom. Bryr mig verkligen mycket om henne. Kanske har jag fallit för henne fort (ja, det kan ha skett) men gillar verkligen henne. 

• anonym05swe
    Anonym (Isa) skrev 2024-01-20 07:30:44 följande:
    VA har du inte ens träffat tjejen?
    Varför ställer du frågor på FL om någon du inte ens har träffat..

Om du inte träffat henne så vet du ingenting om henne på riktigt..

Och nej du kan inte vara kompatibel med en människa du inte ens har träffat..det finns inte ens en chans till att ni skulle passa ihop IRL om ni passar så uruselt ihop redan innan ni träffats.
    Jo, har träffat henne totalt ca 20 h så jo, det har jag. Totalt 3 gånger. Föll för henne kraftigt den andra gången och har behållt känslorna sedan dess som växt ytterligare under den tredje gången vi sågs.
  • anonym05swe
    Anonym (Oslo) skrev 2024-01-20 09:22:40 följande:

Har ni gemensamma intressen?
    Har ni gemensmma kompisar?
    Har ni liknande dejtingbakgrund?

Ja
    Ja (i org) 
    Vet inte men det är inte så viktigt. Inte frågat om sådant direkt än (enbart pratat intressen, vardagsämnen liksom)
  • anonym05swe
    Anonym (Nope!) skrev 2024-01-20 10:24:07 följande:
    Nä men de "skreksjöng" tillsammans. Måste vara äkta kärlek Cool
    Lol, vi har dock pratat en del, speciellt 3:e gången. 
  • anonym05swe
    Anonym (XX) skrev 2024-01-20 10:35:02 följande:

Så lät det inte i dignandes tråd, då fick du inte tillfälle att vara ensam med henne. Men jag förstår nu att du hittar på nya svar hela tiden för att det ska se bra ut för dig. 

Det är två olika tillfällen så båda saker har hänt
  • anonym05swe

Borde jag bevisa för henne att jag gillar henne när vi ses eller bara antyda det i något meddelande i DM (ganska vagt också)? 

• anonym05swe
    Anonym (Nope!) skrev 2024-01-20 19:31:45 följande:
    Du vet ju alltid bäst själv, så vad är problemet?
    Inte sagt det, har även följt råden (har skrivit med henne, vi ska ses tillsammans och ska efter det bjuda in henne själv på en fika) 
  • anonym05swe
    Anonym (Nope!) skrev 2024-01-20 19:37:08 följande:
    Är uppenbart att du tycker det.
    Varför skulle jag då ha följt de bra råden och undvikit de dåliga råden?
  • anonym05swe
    Fiona M skrev 2024-01-20 20:03:04 följande:

Nej, jag tror inte ni är kompatibla.

Du har träffat henne enbart ett fåtal gånger, och är egentligen ointresserad av att lära känna henne då du beskriver det ni skriver om som ointressant och bara vill hoppa till att prata om s.k. djupa saker, vilket verkar innebära mål i er icke-existerande relation.
    Du har tänkt tusen steg för långt med en tjej som förmodligen skulle bli livrädd om hon såg dina trådar om henne.

Nej, vill absolut lära känna henne vid ytan först men att lära känna på riktigt är viktigt också. (På riktigt är en bättre formulering) 

Nej djupa saker är mer än bara det utan en samlingsterm för allt utom basfakta och grundläggande saker (som intressen, musiksmak, liv i övrigt överlag)

• anonym05swe
    Anonym (Nope!) skrev 2024-01-20 19:49:41 följande:
    Det är ju det du inte gjort. Du har dissat bra råd och bara kört din fega stil.
    Jag har gjort en del råd (tagit kontakt, skrivit med varandra, nu ska vi klubba tillsammans ex och efter det bjuder jag ut henne). Bryr mig om henne så har inte velat skriva för mycket heller pga vill inte överbelasta henne på det sättet 
  • anonym05swe
    Anonym (Oslo) skrev 2024-01-21 14:42:58 följande:

Skrev du inte i en annan tråd att du inte har så många vänner och inte gör nåt annat än spelar på datorn och är med i den där föreningen?

Då är ni nog inte kompatibla.

Jag gör annat också såklart men orkar inte skriva det. Vet att jag skulle gärna hänga med på hennes saker utan tvivel ex om vi blir ett par. Värderar verkligen henne på riktigt.

Föreningen lägger vi båda ungefär lika mycket tid på. (Vi båda har ungefär samma roller i föreningen) 
  • anonym05swe
    Tixer skrev 2024-01-22 17:37:35 följande:
    Ska du säga som aldrig gör något åt stationen, Stället startar 100 trådare om samma tjej fråga ut henne eller skit i det.

Jag ska fråga ut henne efter vi setts själva. 100%, om det inte blir vi kommer jag nog inte heller falla för någon annan på en lång tid.

Är för riskabelt för mig att göra det nu för vi har setts så få gånger (ja, hade gärna varit hennes tidigare såklart som kanske hade kunnat skett om jag gjort det tidigare men nu är det som det är)

• anonym05swe
    Tixer skrev 2024-01-23 06:57:33 följande:
    Vadå för jävla risk kommer din snopp att falla av om du inte gör det i Stockholm?😂😂 Det bara skriva på instagram fråga om hon skulle vara intresserad av att ses/gå på en dejt/ får du ett nej så är inte hela världen, då vet du och du kan få vidare i livet, istället för att vara Crazy stalker som du är nu.
    Nej, jag skulle aldrig stalka någon, absolut inte 

Risken är att hon vet direkt att jag gillar henne, är bättre att göra det efter vi setts igen
Svar på tråden Är vi kompatibla?