• Anonym (Förstår inte)

    Eurovision Israel och Palestina

    Många tycker  att man borde låta Israel få stå över Eurovision då de är i krig med Palestina.

    Men varför pratar ingen på att bojkotta Palestina med tanke på vad Hamas har gjort och gjorde i höstas? Ska deras onda gärningar belönas?

    Personligen borde båda länderna samt Ryssland inte få tävla.

    Varför är folk mer toleranta när det gäller terorister som ställer till och bråkar i flera länder och hävdar att Islam är fredens religion. Har jag missat något?

  • Svar på tråden Eurovision Israel och Palestina
  • AndreaBD
    Anonym (Fader) skrev 2024-05-10 16:17:53 följande:
    Det är inte personangrepp att ifrågasätta  de hemska åsikterna du skriver på det här forumet. 

    Jag kommer alltid att ifrågasätta propaganda och lögner som är odemokratiska och inhumana. 
    Varför ljuga om saker som andra LÄTT kan motbevisa!

    Så här skrev du, inklusive stavfel: 

    "Spelar du dum eller är du verkligen så dålig på hyr demokrati fungerar eller är du bara dålig i matte?" 
  • Anonym (Fader)
    AndreaBD skrev 2024-05-10 17:07:28 följande:
    Om israel hade velat döda civila så hade inte 34.000 dött, utan 10 gånger fler. 

    Bara för att ha något att jämföra med  - USA dödade 1,2 MILJONER  irakier i Irakkriget. På USAs sida dog runt 4500 soldater. Hur var det med proportionalitet? Det har inte varit så mycket liv runt det. 

    www.dagensarena.se/opinion/invasionen-av-irak-blev-en-katastrof/

    En insats från USA som bara var hämnd för 9/11, USA hade ju inga gisslan att befria och blev inte fortfarande attackerade - som blev kriget i Afghanistan.  170.000 afghanier dödades. 

    Du kan jämföra med vad du vill...USA är värre än Israel. Kanske är det därför USA stödjer Israel. 


    En sak är säker, det som sker i Gaza just nu är FOLKMORD. Det är min åsikt. 
    Vi får vänta och se vad ICJ kommer fram till. 

    Israel bombar helt urskillningslöst civila objekt. Israel skjuter tom civila palestinier som viftar med vit flagga!! 

  • AndreaBD
    Anonym (Fader) skrev 2024-05-10 14:10:42 följande:
    Så, ICJ har beslutat att Israels agerande i Gaza kan utgöra folkmord och har beordrat Israel att vidta omedelbara åtgärder för att förhindra ytterligare grymheter. Men Israel har hittills misslyckats med att följa ICJ:s bindande order, vilket har lett till en förvärrad humanitär katastrof i Gaza.

    Den viktigaste betydelsen av ICJ:s beslut om provisoriska åtgärder i fallet Sydafrika mot Israel är:

    ICJ fann det troligt att Israels agerande i Gaza kunde uppgå till folkmord enligt folkmordskonventionen, vilket motiverar utfärdandet av provisoriska åtgärder.
    Två gånger desinformation.

    1. Det håller tvärtom att bli bättre i Gaza eftersom Israel tillsammans med andra aktörer sett till att det kommer in hjälpsändningar OCH har hittat sätt att hindra Hamas från att SJÄLA  hjälpen, i större utsträckning i alla fall. 

    2. Domaren från ICJ har dementerat detta! Och det vet Fadern ju om också. 

    She said that, contrary to some reporting, the court did not make a ruling on whether the claim of genocide was plausible, 

    www.bbc.com/news/av/world-middle-east-68906919
  • Anonym (Fader)
    AndreaBD skrev 2024-05-10 17:18:37 följande:
    Två gånger desinformation.

    1. Det håller tvärtom att bli bättre i Gaza eftersom Israel tillsammans med andra aktörer sett till att det kommer in hjälpsändningar OCH har hittat sätt att hindra Hamas från att SJÄLA  hjälpen, i större utsträckning i alla fall. 

    2. Domaren från ICJ har dementerat detta! Och det vet Fadern ju om också. 

    She said that, contrary to some reporting, the court did not make a ruling on whether the claim of genocide was plausible, 

    www.bbc.com/news/av/world-middle-east-68906919
    The ICJ found it plausible that Israel?s acts could amount to genocide and issued six provisional measures, ordering Israel to take all measures within its power to prevent genocidal acts, including preventing and punishing incitement to genocide, ensuring aid and services reach Palestinians under siege in Gaza, and preserving evidence of crimes committed in Gaza.
  • Anonym (Fader)
    AndreaBD skrev 2024-05-10 17:10:54 följande:
    Varför ljuga om saker som andra LÄTT kan motbevisa!
    Du vet mycket väl vilka extrema åsikter jag vänder mig mot. Du skriker hela tiden personangrepp när man egentligen bevisar för dig att du ljuger så mycket. Extrema åsikter som kan räknas som hets mot folkgrupp är olagliga och det borde du veta.
  • Anonym (KNK)
    Anonym (Fader) skrev 2024-05-10 16:36:15 följande:
    Om du vill snacka allvar då får du visa pålitliga källor för dina löjliga påståenden. Dina lögner är bara lögner och inget annat och är väldigt enkelt att motbevisa. Så här är det:

    Antal döda tros vara egentligen mycket högre eftersom man räknar inte alla döda som ligger kvar under sönderbombande byggnader. Antal döda i Gaza är alltså mycket högre än vad hälsoministeriet presenterar. Man räknar endast döda som går att identifiera.

    Att du sedan ljuger om redovisning av antal döda 2014 visar också vad du har för agenda (läser du mycket sionistisk propaganda?) . Nämligen siffrorna mellan hälsoministeriet och de Israeliska siffrorna skilde sig bara 8%. Vetenskapligt bevisat. Här har du rapporten som tydligt redovisar att siffrorna om antal döda I gaza korrekta. Lancet är en mycket pålitlig källa och under själva artikeln hittar du också massa andra artiklar, tex om hur man räknar antal döda i Gaza.

    www.thelancet.com/journals/lancet/article/PIIS0140-6736(23)02713-7/fulltext

    Mortality reporting is a crucial indicator of the severity of a conflict setting, but it can also be inflated or under-reported for political purposes. Amidst the ongoing conflict in Gaza, some political parties have indicated scepticism about the reporting of fatalities by the Gaza Ministry of Health (MoH).,   The Gaza MoH has historically reported accurate mortality data, with discrepancies between MoH reporting and independent United Nations analyses ranging from 1·5% to 3·8% in previous conflicts. A comparison between the Gaza MoH and Israeli Foreign Ministry mortality figures for the 2014 war yielded an 8·0% discrepancy. Public scepticism of the current reports by the Gaza MoH might undermine the efforts to reduce civilian harm and provide life-saving assistance. 

    Här har du tex en artikel som beskriver att hälsoministeriets siffror är mycket pålitliga. 

    time.com/6909636/gaza-death-toll/

    In December, the medical journal The Lancet, published two critiques of the death surveillance process done by extremely experienced scholars at Johns Hopkins and The London School of Hygiene and Tropical Medicine. Both concluded that the Gazan numbers were plausible and credible, albeit by somewhat different techniques and logic.
    *Gäsp* exakt sådär har det låtit i alla tider. Hela tiden har man överdrivet siffror, rentav ljugit om hur många som håller med om detta och enbart fokuserat på fakta som talar för och aldrig fakta som talar emot. Som sagt, Palestinska myndigheter har ljugit förut och det ligger i den här konfliktens natur att den överdrivs och överhypas av folk som dig. Varför ska vi tro på det du säger? Har du någon som helst trovärdighet? Och varför ska vi tro att dina källor är pålitliga när de uppenbarligen inte följer internationell standard i hur man räknar (du vet att jag är utbildad inom detta?)

    Talande är dock att även om Palestinska myndigheterna alltid talat sanning så hade dödstalet i konflikten mellan Israel och Palestina ändå inte uppgått till ens 5% av antalet döda i Kongo-Kinshasa. Som absolut högst räknar man att 100 000 människor dött i konflikten mellan Israel och Palestina sedan 1948, och som absolut minst räknar man med att 5 miljoner människor dött i kriget i Kongo-Kinshasa sedan 1998. Och trots detta är du totalt likgiltig inför det kongolesiska folkets lidande och bryr dig endast om Palestina eftersom det står mer om den konflikten än andra konflikter i medierna. Att du dessutom ser dig själv som moraliskt överlägsen med denna fakta i handen säger en hel del om dig!
  • Anonym (Fader)
    Anonym (KNK) skrev 2024-05-10 17:57:06 följande:
    *Gäsp* exakt sådär har det låtit i alla tider. Hela tiden har man överdrivet siffror, rentav ljugit om hur många som håller med om detta och enbart fokuserat på fakta som talar för och aldrig fakta som talar emot. Som sagt, Palestinska myndigheter har ljugit förut och det ligger i den här konfliktens natur att den överdrivs och överhypas av folk som dig. Varför ska vi tro på det du säger? Har du någon som helst trovärdighet? Och varför ska vi tro att dina källor är pålitliga när de uppenbarligen inte följer internationell standard i hur man räknar (du vet att jag är utbildad inom detta?)

    Talande är dock att även om Palestinska myndigheterna alltid talat sanning så hade dödstalet i konflikten mellan Israel och Palestina ändå inte uppgått till ens 5% av antalet döda i Kongo-Kinshasa. Som absolut högst räknar man att 100 000 människor dött i konflikten mellan Israel och Palestina sedan 1948, och som absolut minst räknar man med att 5 miljoner människor dött i kriget i Kongo-Kinshasa sedan 1998. Och trots detta är du totalt likgiltig inför det kongolesiska folkets lidande och bryr dig endast om Palestina eftersom det står mer om den konflikten än andra konflikter i medierna. Att du dessutom ser dig själv som moraliskt överlägsen med denna fakta i handen säger en hel del om dig!
    Jag har redan förklarat för dig att det är inte vad jag tror utan vad pålitliga institutioner kommit fram till. Jag har länkat till de vetenskapliga undersökningar som visar att siffrorna om antal döda i Gaza är korrekta och tom underskattade. Jag har också bevisat att du desinformerar och ditt svar på det bevisar återigen att du egentligen ljuger medvetet. Du verkar påverkas väldigt mycket av sionistisk propaganda. 

    Jag förklarade också att det inte går att diskutera annat än trådens ämne annars skulle jag gärna diskutera med dig om Kongo-Kinshasa.

    Här är länkarna till artiklar som visar att siffrorna om antal döda är korrekta och inte överdrivna utan tvärtom.


    www.thelancet.com/journals/lancet/article/PIIS0140-6736(23)02713-7/fulltext


    time.com/6909636/gaza-death-toll/

     The Gaza MoH has historically reported accurate mortality data, with discrepancies between MoH reporting and independent United Nations analyses ranging from 1·5% to 3·8% in previous conflicts. A comparison between the Gaza MoH and Israeli Foreign Ministry mortality figures for the 2014 war yielded an 8·0% discrepancy.
  • AndreaBD
    Anonym (Fader) skrev 2024-05-10 16:43:33 följande:
    Jag själv har donerat till Läkare utan gränser i Gaza. Bara för att det känns rätt och inte för att höra alla sionister böla efteråt. 
    Och med detta har du börjat NU? Typiskt, haha. Jag har varit månadsgivare till Oxfam i flera år. Dvs. jag bryr mig inte vilka de hjälper.  
  • FuckGoggleAskMe
    Anonym (Sokrates) skrev 2024-05-10 17:06:27 följande:
    Du svamlar som vanligt när du påstår att det bara mina egna teorier. 

    www.ohchr.org/en/press-releases/2024/01/gaza-icj-ruling-offers-hope-protection-civilians-enduring-apocalyptic

    During oral hearings earlier this month, Israel sought to have the case dismissed by the ICJ judges?a motion that was rejected last Friday (26 January).


    The ICJ found it plausible that Israel?s acts could amount to genocide and issued six provisional measures, ordering Israel to take all measures within its power to prevent genocidal acts, including preventing and punishing incitement to genocide, ensuring aid and services reach Palestinians under siege in Gaza, and preserving evidence of crimes committed in Gaza.

    ?We see the decision as dismissing Israel?s justification of its actions as self-defence in compliance with international humanitarian law,? the experts said. ?The Court found that Israel cannot continue to bombard, displace, and starve the population of Gaza, while allowing its officials to dehumanise Palestinians through statements that may amount to genocidal incitement.?


    Glitch på FL, plötsligt heter Fader Sokrates. 


    Stämmer, inte bara dina teorier, flera andra har samma felaktiga teorier. Upprepar igen ICJs egna ord nedan, läs och försök igen att förstå. Du får gärna ge citat som visar att ICJ anser att Israel tex svälter palestinier och avhumaniserar dem. 


     


    In the Court?s view, at least some of the acts and omissions alleged by South Africa to have been committed by Israel in Gaza appear to be capable of falling within the provisions of the Convention

Svar på tråden Eurovision Israel och Palestina