Bpd avundsjuka på barn
Tänkte en sak när jag läste ts, men ändrade mig under trådens gång. Flickvännen verkar verkligen gränslös och inte alls må bra!
Men det första jag tänkte är om hon har fog för sin avundsjuka och svartsjuka? Ni är ju ändå en familj på tre nu där alla är värda lika mycket, alla ska respekteras, allas åsikter ska räknas. Många föräldrar går mer in i föräldrarollen än i partnerrollen, så partnern blir som en främling i förälderns och barnets liv. En tillvaro som kan göra vem som helst knäpp. Att inte räknas, att vara den ständiga tvåan, allt ska anpassas efter barnet. Säger barnet till föräldern att "Hoppa!" så frågar man "Hur högt, min älskling?".
En vettig människa klarar av båda rollerna som förälder och partner, får samtliga att känna sig älskade, sedda och värdefulla. Samtidigt som krav ställs på nya partnern och på barnet att man är tre! Ingen ska tillåtas bete sig som ett svin mest "bara för att". Vet många nya partners som mår dåligt för att de värderas lägre än katten i förhållandet. De är där för att sköta marktjänst åt föräldern och barnet.