Inlägg från: Anonym (Tvillingmorsan) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Tvillingmorsan)

Bpd avundsjuka på barn

TS, jag säger samma sak till dig som till ensamstående mammor som hamnar i destruktiva relationer.

Nu måste du agera vuxet och tänka på ditt barn i första hand. Det går inte att ha en relation med en person som beter sig som din kvinna gör. Det spelar ingen roll vad hon lider av, det är hennes problem och hennes ansvar att söka hjälp för.

Hon manipulerar dig, skadar dig känslomässigt och dränerar dig  på energi. Hon är svartsjuk på ditt barn. Hon vill ha all uppmärksamhet.

Man kan vara både partner och förälder, men inte med en sådan människa. Ut med henne! Det är ditt ansvar som förälder. Du kan inte vara en bra pappa med henne i ditt liv och ditt barn kommer att bli lidande, direkt eller indirekt.

Du kan träffa en annan, det finns många kvinnor som inte beter sig så, som kanske själva har barn och är mer förstående. Du måste inte välja mellan förhållande och barn. Men i det här fallet måste du välja. Du måste välja dig själv och ditt barn.

Varför ska du respektera henne och lyssna på henne? Hon respekterar ju inte dig eller lyssnar på dig.

Nej, ut med psykfallet. Ja, jag uttrycker mig hårt nu, men för ditt barns skull vill jag att du ska vakna.

För din egen skull också, om jag ska vara ärlig. Du kanske tror att du älskar henne och att hon är den enda i världen osv, men det är för att hon har manipulerat dig till att tro det. Kanske inte medvetet, men det är en del av störningen.

Personer som hon kan vara mycket passionerade och ge mycket när de vill och är på bra humör. Det är så de håvar in sina offer. Många blir helt tagna och tror att de har hittat sitt livs kärlek. Sen vänder det totalt. Partnern blir förvirrad och börjar anpassa sig för att få tillbaka det fina. Det är ett farligt mönster som du måste bryta.

Din flickvän har kanske fina sidor, men hon är inte frisk. Hon är din drog, lika farlig som kokain. Skulle du börja med kokain? Troligen inte. Om du jämför så, blir det kanske lättare att se saker och ting klart.

Men TS, du beskriver ju precis det jag skrev. Hon är som en drog. Berg och dalbana.

Antingen är det fantastiskt, eller så är det dåligt. Aldrig mitt emellan. Du kastas mellan hopp och förtvivlan. Sunda relationer fungerar inte så. Vettiga partners beter sig inte som hon, ens ibland. Alla par kan bråka, alla förhållanden går upp och ner, men inte på den nivån.

Hon behandlar dig illa, bryr sig bara om sina egna behov och skyller ifrån sig. Samtidigt har du utvecklat något slags beroende av henne. Du verkar hoppas att hon ska ändra sig, men det kommer inte att hända. 

Svar på tråden Bpd avundsjuka på barn