Less denna onyanserade skärmtidsdebatt.
Jag är så utled denna skärmtidsdebatt att jag kreverar. Vi är ute med våra barn varje dag året om. I snö, regn, sol. Sommar, vinter höst och vår. Vi leker, vi sjunger, vi umgås. Men ja - vårt barn får se Bolibompadraken och Babblarna. Styrda klipp av oss, inget slösurfande, inget fritt Youtube.
Och säger jag det döms jag ut som en kass förälder. Strunt samma att vi lägger i hur mycket lektid som helst med barnen, pusslar med dem, ritar, går promenader. Dansar, sjunger, lagar mat och umgås. Äter ihop hela familjen varje dag. Strunt samma att det äldre barnet är motoriskt starkt pga all utetid och lek, strunt samma att vi har en fin relation. Strunt samma med allt. Att vi inte kör helt skärmfritt är tydligen nog att inget annat räknas.
Skärmtiden görs så jag ska kunna amma bebisen hemma utan att det stora barnet börjar leka hejvilt och farligt vilket hände för ofta och gjorde att jag inte kunde amma.
Skärmtiden görs också ibland så vi sjunger med barnet till videon och gör rörelser ihop.
Men nämner jag att ja, vi har skärm. Då är jag en usel förälder för vissa. Exakt oavsett vad annat vi gör.
Är bara så himla less det här nu, den här totalt binära debatten kring skärm.
Är jag helt ensam i detta?