Anonym (Plums i leran) skrev 2024-01-14 19:08:20 följande:
Men det finns ju ingen hjälp? Finns inte en VC som ger en tid för sånt ens om man håller på att bli helt galen av kluvenhet mellan två relationer, när jag försökte i alla fall.
Grattis TS, du är också människa. Dags att kliva ner från de höga hästarna och inse att sådant kan hända i ett sårbart ögonblick. Men det är inte säkert att detta är äkta, det kan vara mest känslor uppkomna ur ångest för att vara ensam.
Du är inte klar med din skilsmässa känslomässigt och det är inte klokt att börja en ny relation på detta sätt oavsett vad han eller du vill när era kroppar möts.
Är han värd att förlora din vän för?
Förtjänar hennes barn (om de har) att förlora sin pappa?
Sansa dig och lägg detta på is 3-4 månader. Sen kan du känna efter igen om det finns något mer än ångest och kåthet i det här.
Du har helt rätt. En väldans påminnelse om att vi alla är människor o att man aldrig ska säga aldrig. Jag har självinsikt o vet vad jag gör för fel, vad vi gör och som du säger inte känslomässigt redo för något annat än att läka.
Både deras och mina barn är unga vuxna. Men klart jag vill svara att det aldrig är värt att förstöra. Förmodligen har du helt rätt i att lägga det på is några månader o förmodligen handlar det om bekräftelse, ångest o kåthet. Men jag har fallit hårt. O vet inte hur jag ska klara av att avsluta