Inlägg från: Anonym (Mina erfarenheter) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Mina erfarenheter)

Hur skaffar man ett grabbgäng?

Anonym (Samma) skrev 2024-01-14 18:22:11 följande:
    Det är en personlig inställning, vilken jag inte kommer redogöra för i den här tråden då det är långt ifrån topic. 

Var och en gör såklart som den vill - efter att gjort sin egen research.
    Fast du är ju anonym, då kan du väl skriva NÅGONTING i alla fall. Det här blir ju bara fånigt: "jag säger A men jag säger inte B, ninna-ninna-ninna-naa..."

Min erfarenhet av "sällskapsklubbar" är annars också ganska dålig. (Dessa erfarenheter kommer från både "New Friends" i en mellanstor svensk stad, samt "Ensamma katten" och "Club Nova" i Stockholm - det var länge sedan, vet inte ens om någon av dessa klubbar finns kvar längre.)

Ett problem var att det kändes som att alla skämdes för att de "behövde" gå dit. De enda som hade en "ursäkt" var nyinflyttade icke-studenter, för de hade s.a.s. en ANLEDNING att inte känna någon i sta'n. Och inte utan orsak, för om man berättade att man var uppvuxen i sta'n så fick man höra "men herregud, om du har bott här hela ditt liv så måste du väl ha massor av kompisar!" Nä jag hade ju inte det, och det var därför jag tog det initiativet...

Denna kvinnas (som sa så) sociala kompetens lämnade såklart mycket övrigt att önska, och detta var också ett av problemen. Det var inte ett tvärsnitt av befolkningen som sökte sig till klubbarna, utan många hade olika sociala problem som nästan kunde förklara varför de var ensamma. Och att då fösa ihop många sådana människor i samma grupp, utan några med god social kompetens som kan överbrygga, blir inte bra. Utan det var och en av medlemmarna hade behövt, var en grupp av normalt eller högt socialt begåvade, trevliga och "normala" personer. Men det är just det - att komma med i en sådan grupp OM man själv har problem... det är nästan omöjligt.
    Anonym (Skaffa driv) skrev 2024-01-16 13:49:29 följande:
    För det första stänger man inte någon ute för att man inte bjuder med en homofob till en homosexuell. Men för det andra, varför skulle man inte stänga ute folk som stänger ute andra? De kan väl få smaka på sin egen medicin. Precis som han hatar bögar, så hatar jag homofober.  Enkelt.
    Men nu var det ju inte du som var TS och behövde hjälp, så vad har DINA åsikter om personer som anser att homosexualitet är fel, för betydele för tråden?

För att svara TS själv då. 

Du är 38 år, säger du. Då är det väl hög tid att bilda familj med nästa kvinna? Och i så fall får ni inte mycket tid att springa ute med respektive tjejgäng och killgäng ändå. Utan snarare brukar det vara så, att det utlöser irritation om den ena vill gå ut och lämna den andra ensam med barnen hela kvällen, och kanske nästa dag också om personen måste sova ruset av sig först. 

Så det du bör göra - om du vill ha familj, jag förutsätter det nu - är att göra klart på de appar där du letar, att du söker någon att bilda familj med tämligen omgående. Det finns många kvinnor i lämplig ålder för dig som är desperata efter barn, hus, äktenskap, familj - så det bör gå lätt, eftersom du redan har haft tjej och alltså inte har några uppenbara problem SÅ. 

Vidare undrar jag lite hur gammal/mogen din förra tjej var, i din ålder brukar man ju ha slutat med kroglivet ÄVEN om man inte skaffat familj. Man sitter mest hemma. Så varför det skulle ha varit en så stor grej för din tjej att du inte hade ett "grabbgäng" vid 38 års ålder förstår jag inte. Problemet låg - som jag ser det - mer hos henne än hos dig. 

Jag beklagar att du aldrig haft något grabbgäng, men det är lätt sent i livet att skaffa det nu... Men om du längtar efter manlig gemenskap i grupp, så kan jag rekommendera t.ex. att du tar jägarlicens och försöker komma med i ett jaktlag. Eller går med i Hemvärnet eller något annat inom det frivilliga försvaret.  Eller att du letar efter någon grupp eller förening som håller på att rusta upp ett fartyg, t.ex. ett segelfartyg, eller bygga en egen ubåt... eller kanske något med flyg (flygsimulatorer kanske)? Eller science fiction? Allt sådant brukar dra huvudsakligen män. 

Anonym (Jf) skrev 2024-01-16 21:14:36 följande:
    Jag tror tyvärr att det kanske är mig det är fel på. Den enda röda tråd jag kan se är att alla mina vänner har egna grabbgäng. Dessa är barndomsvänner. Varför har då inte jag något grabbgäng från barndomen? Även under min uppväxt valde jag vänner för olika ändamål och olika vänner för olika perioder.
    Fast jag tror att du romantiserar. Du kanske har sett en massa amerikanska filmer om dessa grabbgäng, som har fantastiskt kul och ställer upp för varandra i vått och torrt? Det är inte så märkvärdigt i verkligheten. 
Svar på tråden Hur skaffar man ett grabbgäng?