Inlägg från: Anonym (Docklands) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Docklands)

Hur skaffar man ett grabbgäng?

Anonym (Jf) skrev 2024-01-14 13:00:28 följande:
    Hur skaffar man ett grabbgäng?

Jag är 38 år och har aldrig haft ett ?grabbgäng?. Jag har barndomsvänner men de är alla utspridda och känner inte varandra. De vänner jag har i vuxen ålder är också helt utspridda, dvs jag känner dem men de känner inte varandra. 

Vissa av dessa vänner har egna ?grabbgäng? men som jag inte är en del av. 

När mitt senaste förhållande tog slut tog min exflickvän också upp detta som en av anledningarna, dvs att jag har litet socialt umgänge.

Jag har ett umgänge men inget djupt sådant. Dvs jag träffar mina vänner ibland på en AW, men vi gör inget ihop som tex ett grabbgäng gör. Vi firar inte saker ihop, som midsommar, eller åker och gör roliga saker ihop

Detta är otroligt smärtsamt och skadar mig som person.

Hur skaffar man ett ?grabbgäng??

Ditt befintliga gäng du umgås med behöver du odla. Var initiativtagaren till sociala sammanhang. Kanske föreslå att ni gör paintball eller go-cart eller något liknande. 

Om du känner för det naturligtvis. Inte om det enbart handlar om att öka chanserna för lyckade förhållanden. 

Kvinnor undviker män generellt med få sociala kontakter, det genererar en röd flagga. 
  • Anonym (Docklands)
    Anonym (Jf) skrev 2024-01-15 21:51:38 följande:
    Du förstår inte. De är olika på ett sätt som gör dem inkompatibla. En är bög, en är homofob, exempelvis. En har sitt grabbgäng och är väldigt noga med att umgås med vissa vänner för vissa ändamål och inte.
    Bjud in och se vilka som kommer. Annars så kan du ju föreslå en aktivitet med en person och kanske komma in i dennes gäng.
  • Anonym (Docklands)
    Anonym (Jf) skrev 2024-01-16 20:33:14 följande:
    Jag kan säga såhär. Hade en rätt tragisk incident för ett är sådan. Bjöd in alla men alla ställde in. Jag blev ensam med tjejens vänskapskrets.
    Då kanske dina vänner inte är särskilt sociala av sig. Då blir det svårt. Kanske utveckla en närmare relation med en (relativt social) vän till att börja med. Ta med andra gradvist.
  • Anonym (Docklands)
    Anonym (Jf) skrev 2024-01-16 20:37:32 följande:
    Det funkar inte så med dessa vänner. För det första skulle de inte prioritera en sån sak framför tex sin småbarnsfamilj. För det andra så hade det inte prioriterat det med övriga gruppen.

Japp det ser nog kvinnor som en röd flagga. Hur fixar man det då? Många saker som man måste pricka rätt för att inte se ut som en röd flagga för kvinnor.

Är du en normal kille med normala värderingar och relationer med andra så genereras inga röda flaggor. Har du svårt att få till sociala relationer (vänner) så kan det kanske ha sin naturliga förklaring, eller tyda på någon knepighet som skrämmer bort folk i gemen.

Att du uttrycker dig med orden "många saker man måste pricka rätt för att inte se ut som en röd flagga för kvinnor" indikerar en knepighet tyvärr. Uttrycker du sånt så uppfattas du som en bitter jävel som skyller saker på kvinnor. För att lyckas med relationer behöver du se till att vara en människa med bra värderingar.

• Anonym (Docklands)
    Anonym (Jf) skrev 2024-01-16 21:14:36 följande:
    Jag tror tyvärr att det kanske är mig det är fel på. Den enda röda tråd jag kan se är att alla mina vänner har egna grabbgäng. Dessa är barndomsvänner. Varför har då inte jag något grabbgäng från barndomen? Även under min uppväxt valde jag vänner för olika ändamål och olika vänner för olika perioder.
    Det du beskriver är inget onormalt. Om du är så pass insiktsfull att du vet att det beror på dig betyder ju också att du själv sitter på makten att kunna förändras. Det är positivt.
  • Anonym (Docklands)
    Anonym (Jf) skrev 2024-01-16 21:21:11 följande:
    Så nu är även sättet jag uttrycker mig på en röd flagga? Noterar det på rad 472 över röda flaggor.

Vad är en normal kille med normala värderingar? Du verkar ha bra koll!
    Lägg inte in alltför många känslor i det. (Då du nu är sarkastisk) Meningen är inte att sänka dig. Om du är ute efter någon form av framgång så behöver du betrakta saken mer tekniskt. Starta en anonym tråd på nätet och analysera svaren du får. Det finns säkert saker du inte tänkt på. Sättet du uttryckte dig på sist. Sånt slinker ut när värderingarna är knepiga. Går inte att mörka sånt eller maska. Grundproblemet är inställningen.
Svar på tråden Hur skaffar man ett grabbgäng?