Anonym (Samma) skrev 2024-01-14 13:39:53 följande:
Hur skaffar man ett grabbgäng?
Vart i landet bor du?
Det där är jävligt svårt - men inte omöjligt.
Jag har det lite som du. Har funderat mycket på saken och hittat lösningar som funkar hyfsat.
Jag är egentligen en sån som hellre har få men väldigt tighta relationer. Jag har några såna men dom är utspridda precis som dina.
När det slog mig att det ändå är bättre att ha några till även om dom är lite mer... ytliga, så började jag fundera över hur jag skulle gå tillväga.
Jag har nyligen träffat några som verkar bra och trevliga, men det är ju lite knepigt att få ihop dom naturligt.
Jag gjorde helt enkelt såhär:
Jag skickade till alla:
Tjena grabbar! Som ni kanske har märkt tar det emot för mig att be om hjälp, men när vi bor som vi gör (hus på landet) behövs det ju ibland, så jag tänker att jag tar en för laget och börjar.
Skulle verkligen behöva hjälp med att byta panel på huset. Är det någon som har tid/lust att hjälpa mig över helgen v.XX hade jag varit mycket tacksam.
Samtliga ställde upp och vi hade en väldigt trevlig helg.
Den ena hade jag bara träffat en gång och dom andra var nya för varandra.
Efter det har vi hjälpt varandra med lite olika saker och nu skulle jag utan problem kunna fråga om dom vill gå ut och ta en öl någon gång, eller kanske följa med ner till skjutbanan en eftermiddag.
Men även om alla verkar ha trevligt, tror jag att det här behovet är störst hos mig, varför jag är den som kommer få dra i det om det ska bli något.
Man får försöka vara ok med det.
Som svar på inlägget ovan rekommenderar jag dig att hålla dig borta från sällskap som "round table", men det är bara jag.
Tack uppskattar ditt sympatiska inlägg. Jag bor i Stockholm. Mina vänner skulle aldrig fungera att dra ihop med. Det är redan bara en logistik att träffa en av dessa en gång per kvartal. Precis som du skriver är det traditionerna jag vill åt.
Nej vet att en normal flickvän inte gör en stor sak av detta. Och ja, detta var en av flera anledningar att det tog slut med min. Men många tjejer tycker att det är attraktivt med kollar som har grabbgäng.
Skulle jag gifta mig någon dag så skulle det troligtvis inte bli en svensexa. Gästerna på min sida skulle vara en otroligt liten skara människor. Väldigt trist!