Inlägg från: Anonym (Skaffa driv) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Skaffa driv)

Hur skaffar man ett grabbgäng?

Du får väl se till att de lär känna varandra. Saker händer inte av sig själv. Fixa ett event och bjud in dem, så att de lär känna varandra. Var motorn som driver vänkretsen.

• Anonym (Skaffa driv)
    Anonym (Jf) skrev 2024-01-15 21:27:22 följande:

Jag är helt övertygad att mina vänner inte vill umgås med varandra. De vet att de är för olika. Visst kanske de skulle dyka upp tillsammans om jag bjöd in till en födelsedagslunch eller något sånt. Men typ ?jaha grabbar ska vi åka till Sälen??-förslag, skulle aldrig nappa.

Äh, det där är bara bortförklaringar. Mitt "tjejgäng" är totalt olika och vi trivs toppen tillsammans. Och nej, man börjar naturligtvis inte med en fjällresa, det säger sig självt. Men testa att bjuda in på födelsedagsfirande, fast kanske något roligare än en lunch som lätt blir stelt.
  • Anonym (Skaffa driv)
    Anonym (Jf) skrev 2024-01-15 21:51:38 följande:
    Du förstår inte. De är olika på ett sätt som gör dem inkompatibla. En är bög, en är homofob, exempelvis. En har sitt grabbgäng och är väldigt noga med att umgås med vissa vänner för vissa ändamål och inte.
    Du har rätt, förstår inte varför man är vän med en homofob. Men uteslut honom och bjud resten. Hur har du tänkt att du ska få ditt gubbgäng om du inte gör något?
  • Anonym (Skaffa driv)
    onelifetolive skrev 2024-01-15 22:47:32 följande:
    Kanske för att han är öppen för att alla är olika, har olika åsikter och att det är ok för honom. 
    Väldigt befriande att inte alla stänger ute folk som "inte tycker rätt".
    För det första stänger man inte någon ute för att man inte bjuder med en homofob till en homosexuell. Men för det andra, varför skulle man inte stänga ute folk som stänger ute andra? De kan väl få smaka på sin egen medicin. Precis som han hatar bögar, så hatar jag homofober.  Enkelt.
  • Anonym (Skaffa driv)
    MsM84 skrev 2024-01-16 14:46:35 följande:
    TS har skrivit att hans vänner inte går ihop, typ som om en var homo och en annan homofob. Han har inte skrivit att en vän är homofob så det finns ingen anledning att hålla på att göra en sak av homofob-exemplet. 
    Jag är ganska övertygad om att du har missuppfattat det TS skriver. Det står: "En är bög, en är homofob, exempelvis." Det är alltså ett exempel på de olikheter som finns i hans grupp. 

Han har INTE skrivit "typ som om en vore homo och en annan homofob".

TS för rätta mig om jag har fel, men det står absolut inte det du skrev.
  • Anonym (Skaffa driv)
    Anonym (Mina erfarenheter) skrev 2024-01-16 22:14:23 följande:
    Men nu var det ju inte du som var TS och behövde hjälp, så vad har DINA åsikter om personer som anser att homosexualitet är fel, för betydele för tråden?
    Svarade på en fråga i tråden, om det är okej med dig {#emotions_dlg.djavulsk}
Svar på tråden Hur skaffar man ett grabbgäng?