Hur skaffar man barn?
AdolfHitler skrev 2024-01-14 10:23:54 följande:
Hur långt in i ett nytt förhållande bör man börja prata om familjebildning och på vilket sätt bör man göra det? Hur gamla tjejer bör jag dejta? Spelar det någon roll?
Hur lång tid bör jag vänta på tjejen att bli redo att skaffa barn med mig?
Den första frågan är nog den lättaste att besvara. Den kan man nog säkert googla sig till men den andra är lite svårare.
Det känns som att yngre tjejer (18-23) verkligen inte vill skaffa barn. Många går på p-piller eller kräver kondom. Det spelar ingen roll hur mycket sex man har, barn får man ändå inte förrens de själv vill efter 5-10år.
Äldre kvinnor (24-30) kan man ju därför tycka lämpas sig bättre. Men där gissar jag på att relationsdynamiken blir skev. Vem vill ha en 23-årig kille liksom?
Den tredje frågan är också intressant. Jag vill inte fortsätta slösa mitt liv och lägga år på barnlösa förhållanden. Jag förstår att ingen tjej vill bli mamma efter fjärde dejten men hur länge bör man egentligen vänta? Jag tänker 2 år som en övre gräns, inom den tiden måste vi ha börjat försöka skaffa barn i alla fall.
Jag förstår att det är lite psykopatvarningar i dagens samhälle när man går in i förhållanden med avsikten att få barn så fort som möjligt. Men det är verkligen allt jag vill. Mitt största mål just nu är att bli ihop med en tjej jag kan stanna med för resten av mitt liv och där vi kan bilda familj.
Hjälp mig! Hur bör jag lägga upp detta projekt?
2. Det finns många tjejer som är några år äldre än dig som skulle vara intresserade! När jag var 26 hade jag en pojkvän som var 19, vi var tillsammans några år.
3. Så länge som krävs å ena sidan, å andra sidan inte för många år heller. Det som är viktigare är att ni har en stabil tillvaro ekonomiskt. Med tanke på ålder har du tid att låta det utvecklas naturligt, men säg att tre-fyra år kan vara lagom? Då borde man känna varandra tillräckligt för att veta om man kan ha barn ihop. Tänk också på hur din ev. mamma skulle vara att ha som ex! Skulle ni kunna bete er civiliserat mot varandra? Sedan måste ni också bo ihop ett längre tag först och det kan ju ta ett år bara det innan man kommer till den punkten.
Du ska absolut inte gå in i en relation med tanken på att skaffa barn så snart som möjligt, bara glöm det! Då blir allt fel. Du måste ta reda på vad det är för person du har på andra änden av detta "projekt".