Far med mycket kvar längtar efter barn men min älskade kan inte. Hur gå vidare?
Varför, i forum om familj, delforum barnlängtan, möts min barnlängtan av noll förståelse?
Nyhet för somliga: du är själv resultatet av någons barnlängtan (förhoppningsvis). Det är så livet går vidare.
Till Liza13: tack för dina råd men för dina nedvärderande ord, inte tack. Jag beklagar om du varit med om något, någon som sårat dig,. Eller så är det dina rädslor kring skräckvisioner som du dessbättre inte upplevt. Men det är inte mig du beskriver, inte min kärlek, inte min barnlängtan, inte mitt sammanhang, inte min familj. Det du skriver handlar om dig själv. Jag avundas folk som hittat rätt kombination direkt, där sammanhang, kärlek och barn är en självklar enhet. Det kunde blivit så för mig, jag vet precis hur det, kontrafaktiskt, skulle kunna skett. Det kanske är så för dig Liza, att alla tre sammanfaller? Grattis i så fall, jag menar det verkligen. Men alla har inte den medvinden i livet.
Alla har heller inte upplevt den sortens kärlek, den genomgripande samhörigheten med en enda människa, unik i universum. Har du inte upplevt det kan du inte förstå, jag beklagar. Eller kanske har allt blivit som du i ditt hjärta känt är rätt och du inte behövt fundera över skillnaden mellan att älska och att längta efter barn med den du älskar. Grattis.
Har ingen som tvingats välja mellan kärlek och barn något att tillägga?