Inlägg från: Rivjärnet92 |Visa alla inlägg
  • Rivjärnet92

Far med mycket kvar längtar efter barn men min älskade kan inte. Hur gå vidare?

Nyktra till och ge dig på att skriva ett mer begripligt inlägg imorgon är mitt tips.

• Rivjärnet92
    Tered skrev 2024-01-13 05:49:34 följande:

Tack för svar
    Anledningen att jag vill ha barn
    (eller i varje fall är känslomässigt så övertygad att jag utforskar frågan här)
    är att längtan tänts så starkt i mig av den stora kärleken. Jag längtar så förtvivlat efter barn med henne därför att jag älskar henne. Jag vill ha ett kärleksbarn i ordets rätta betydelse. Men det blir inte så. Som att jag jublande av glädje som en lärka lyfte mot skyn på kärlekens vingar och sen blev nedskjuten i flykten.

Det är två delar i detta: att jag vill ha min älskade och att jag vill ha barn. Och en till del, mitt sammanhang som Monica beskriver så bra. Sammanhanget är vackert och viktigt men det är inte allt.

Jag ser mig själv om några år. Enligt önskan i mitt hjärta har jag då barn (igen). Det är en ny önskan. Jag hade förmodligen aldrig kommit på tanken om jag inte mött Kärleken. Såna inställda förhoppningar är inte lätta att hantera Jag vet av egen och andras erfarenhet.

Nu behöver jag reda ut för mig själv exakt hur viktig min barnlängtan är i förhållande till mitt sammanhang och min kärlek.

Är jag unik i världshistorien?

Du är riktigt obehaglig. Den där nöten Monica som kallade dig för poetisk verkar lite knäpp hon. Dumpa din nuvarande och kroka arm med Monica vetja för ni verkar lika kokoloko.
Svar på tråden Far med mycket kvar längtar efter barn men min älskade kan inte. Hur gå vidare?