Bara jag som tycker föräldraledighet är jättekämpigt?
Förstå mig rätt. Jag älskar mina barn. Så mycket. De är det sista jag tänker på på kvällen hur jag ska göra saker bättre för och det första jag tänker på på morgonen.
Men jag är tvärslut av föräldraledigheten. Har två små med ca 2 år mellan, där stora går på förskola på halvtid några dagar i veckan. Lilla är 4,5 månad.
Båda är väldigt aktiva och närhetstörstande barn. Ingen av dem sover bra inne och ingen av dem sover hela nätter. Lilla vill inte lämna min famn i princip, men har senaste månaden också börjar vägra sele. Skriker och spattlar och visar tydligt missnöje direkt så fort det inte är i min famn. Stora är i trotsålder och även i en period där allt kastas på golvet, inklusive i princip all mat vilket gör att så mkt är kladdigt med. Lilla ammar bara trots många många försök med flaska så pappan skulle kunna avlasta nätter.
Dagarna blir liksom en enda överlevnad till pappan kommer hem. Det kastas saker, springs, skriks, hoppas i möbler (jag måste panikrädda barn från att göra sig illa). Stora älskar lilla men kan också ge en tjuvsmäll så jag måste också bevaka lilla hela tiden. Jag kan därför inte slappna av en sekund när jag har båda vilket sliter på mig.
Har barnsäkrat lådor, skåp, trappor, har försökt ställa fram nedläggningsplatser för lilla överallt så jag snabbt kan komma till stora.
Men jag är TRÖTT. Pappan kommer hem så tidigt han kan och avlastar och vi delar oss på nätterna men han är också trött av flera års sömnbrist såklart.
Men jag hör bara hur alla andra är hemma med mysiga ledigheter, ammar medan stora läser bok eller pysslar. Och jag känner att det bara är överlevnad jag håller på med. Gråter av trötthet.
Är det verkligen bara jag som har det såhär? Vad gör jag för fel???