Inlägg från: Anonym (blä) |Visa alla inlägg
  • Anonym (blä)

Vill ha barn men inte en pojke

Anonym (Nf) skrev 2024-01-11 20:29:10 följande:

Varför hoppas du det? Skadeglädje är den värsta sortens glädje. Du måste vara en vidrig människa. 

Jag har mina skäl till att inte vilja ha en pojke. Ni har också haft preferenser men sen har ni ljugit för er själva för att må bra. Det är helt ok att göra det men döm inte mig för det.

Jag tror vi är fler som hoppas på att du ska få en pojke eftersom du till och med vill manipulera befruktningen... eller snarare såhär, ingen kanske hoppas på att du skulle få en pojke eftersom barnet kommer ha en frånvarande och kall pappa, vi hoppas nog mer på att ni inte lyckas få barn och att din tjej lämnar dig
  • Anonym (blä)

Jag vill med bara tillägga en grej, mitt ex var en hemsk person mot mig som jag blev så medberoende med. Mycket för att det var så tydligt att hans mamma nog aldrig ville ha en son. Gör samhället ett tjänst och få inga barn om du inte tro dig kunna finnas där för dem bara för att de är ett visst kön, inte bara för att de kommer må dåligt - utan också för andra människor det barnet kan skada.

• Anonym (blä)
    Anonym (blä) skrev 2024-01-12 16:05:14 följande:

Jag vill med bara tillägga en grej, mitt ex var en hemsk person mot mig som jag blev så medberoende med. Mycket för att det var så tydligt att hans mamma nog aldrig ville ha en son. Gör samhället ett tjänst och få inga barn om du inte tro dig kunna finnas där för dem bara för att de är ett visst kön, inte bara för att de kommer må dåligt - utan också för andra människor det barnet kan skada.

Vill tillägga här att det var så tydligt hur mitt ex kom i skymundan när jag var med i bilden. Alla julklappar var till oss båda och saker han inte alls ville ha. Hans mamma pratade ner honom många gånger när jag berättade om hur vi hade det. Hon suckade när hon pratade om hans karriär.
    Mitt ex valde sin karriär framför mig samtidigt som han aldrig uppskattade mig, han var så hemsk att leva med och väldigt kontrollerande. Helt besatt av att känna sig bättre än samhället och min psykolog beskriver honom med tydliga drag av psykopati pga bristande empati. Jag tror att mitt ex övergavs som barn, han låg till och med inne.
  • Anonym (blä)
    Anonym (blä) skrev 2024-01-12 16:05:14 följande:

Anonym (blä) skrev 2024-01-12 16:27:42 följande:
    Vill tillägga här att det var så tydligt hur mitt ex kom i skymundan när jag var med i bilden. Alla julklappar var till oss båda och saker han inte alls ville ha. Hans mamma pratade ner honom många gånger när jag berättade om hur vi hade det. Hon suckade när hon pratade om hans karriär.
    Mitt ex valde sin karriär framför mig samtidigt som han aldrig uppskattade mig, han var så hemsk att leva med och väldigt kontrollerande. Helt besatt av att känna sig bättre än samhället och min psykolog beskriver honom med tydliga drag av psykopati pga bristande empati. Jag tror att mitt ex övergavs som barn, han låg till och med inne.
    Nu fortsätter jag här...
    Mitt ex hade två systrar. De var alltid bra hur de än var eftersom de var tjejer och trevliga. Det var tydligt hur hans mamma tyckte det var roligare med dem och hur mitt ex mest var där och jag tror hans mamma ville försöka tycka om honom men jag tror helt ärligt inte att hon gjorde det. Svårare blev det pga hur mitt ex blev av hur hon var mot honom, och vår relation blev väldigt mycket likadan. Ju mer jag reagerade på hans respektlöshet desto mindre tyckte han om mig. 

Svar på tråden Vill ha barn men inte en pojke