CCA skrev 2024-01-11 19:58:26 följande:
Tack för era svar.
Att läsa är just nu inte ett alternativ dels för att jag inte vet vad jag vill bli och det finns heller inte fysiskt kapacitet då jag kört kroppen i botten. Blev rekommenderad sjukskrivning redan innan sommaren men är trött på kortsiktiga lösningar (vilken en sjukskrivning skulle vara precis som alla sidospår jag prövat).
De jag menar med möjligt? Är just det ni beskriver att efter karens (som jag vet att man får) så måste jag tillbaka till samma situation om jag inte lyckats hitta något annat innan. För min del är det väldigt stor skillnad på att leva utan pengar i tre månader och att göra det på obestämd tid
Det är också extra tungt eftersom en del av mej älskar mitt jobb och jag mer än gärna skulle vara kvar men det sker på bekostnad av min hälsa och familjeliv..
Hej
Din omställningsorganisation kan hjälpa dig att ringa in vad du skulle kunna bli inom yrken där det också finns behov.
Omställningsstudiestöd är 80% din nuvarande inkomst och är inte detsamma som vanligt csn...
Studier är väl ändå mindre kroppsligt ansträngande än att jobba...
Du kan ju exempelvis studera att bli specialpedagog och vara kvar inom förskolans verksamhet....
Jag läser med detta stöd just nu....