• Anonym (.)

Flytt landet än?

Någon som flytt landet än? 
    Jag funderar på om det börjar bli dags att försöka planera för det.

• Svar på tråden Flytt landet än?
  • Anonym (J)
    Anonym (h) skrev 2024-01-11 18:26:14 följande:
    Fy vilket otrevligt svar! Det är väl inte konstigt att fundera över att lämna Sverige, med tanke på hur mycket gängkriminalitet, explosioner osv vi har. 
    Tror personen syftar på att tråden är skapad under ämnet psykisk ohälsa. 
  • Tukt
    Anonym (h) skrev 2024-01-11 18:26:14 följande:
    Fy vilket otrevligt svar! Det är väl inte konstigt att fundera över att lämna Sverige, med tanke på hur mycket gängkriminalitet, explosioner osv vi har. 
    Precis, tråden ligger i "psykisk ohälsa".
  • Anonym (UK)
    Tukt skrev 2024-01-11 18:33:51 följande:
    Precis, tråden ligger i "psykisk ohälsa".
    Det är väl ganska uppenbart att TS känner ångest?
  • Tukt
    Anonym (UK) skrev 2024-01-11 18:58:09 följande:
    Det är väl ganska uppenbart att TS känner ångest?
    Det är väl bättre TS själv svarar på den frågan, än att du och jag sitter här och ställer diagnos.
  • Anonym (ABC)

Nej och har inga planer att göra det heller

• Anonym (UK)
    Tukt skrev 2024-01-11 21:19:41 följande:
    Det är väl bättre TS själv svarar på den frågan, än att du och jag sitter här och ställer diagnos.
    Det är väl bättre att sluta spela dum när TS har ångest över situationen.
  • Anonym (ABC)

Var står det att TS har ångest

• Anonym (Z)

Finland alla gånger. 

Hög levnadsstandard. 

Om det blir krig så är det tryggare där. Finländska försvaret är inget att leka med. 

• Tukt
    Anonym (UK) skrev 2024-01-11 21:59:29 följande:
    Det är väl bättre att sluta spela dum när TS har ångest över situationen.
    Alltså det är inte jag som har startar en tråd här. Tråden ligger under "psykisk ohälsa". Jag ställer en neutral fråga. Det är ju inte så där jättekonstigt att vilja hantera olika problem med en flytt. Inte minst från ett mörkt Sverige.
    Men det finns också en rad problem med att försöka "fly" från saker man inte mår bra av. Och den diskussionen börjar rimligtvis med vad som ligger till grund för TS funderingar.
    Har TS sedan lagt tråden fel, så kan väl hen skriva det också. 
  • Auditanne
    Anonym (ABC) skrev 2024-01-11 22:03:46 följande:

Var står det att TS har ångest

Tycker det finns antydan till detta i hans ordval. Att han vill fly sin väg. Det tillhör inte heller vanligheterna att vilja lämna sitt moderland och börja om på nytt i ett nytt land.
    Tror också att trådstartaren vill fly från nåt, kanske sin egen ångest. Fast lösningen till oron ligger inte i att försöka flytta från den. Det är inte så man tar tag i sina egna problem. 
  • Anonym (ABC)
    Auditanne skrev 2024-01-11 22:20:12 följande:
    Tycker det finns antydan till detta i hans ordval. Att han vill fly sin väg. Det tillhör inte heller vanligheterna att vilja lämna sitt moderland och börja om på nytt i ett nytt land.
    Tror också att trådstartaren vill fly från nåt, kanske sin egen ångest. Fast lösningen till oron ligger inte i att försöka flytta från den. Det är inte så man tar tag i sina egna problem. 
    Tack förklaringen
  • Anonym (Simon)

Jag har Norskt D nummer och boende ( hytte ) i Norge sedan 2019.
    Investerade 250.000 i Norge för att ha en plan B.
    3 mil norr om Trondheim.

Svar på tråden Flytt landet än?