• Anonym (.)

    Flytt landet än?

    Någon som flytt landet än? 
    Jag funderar på om det börjar bli dags att försöka planera för det.

  • Svar på tråden Flytt landet än?
  • Anonym (X)

    Vilket land tror du är säkrare, och var kan du leva med bibehållen standard?

  • Anonym (.)
    Anonym (X) skrev 2024-01-11 12:31:43 följande:

    Vilket land tror du är säkrare, och var kan du leva med bibehållen standard?


    Vet inte riktigt. Många länder i Europa tror jag är säkrare. Finland och Norge kanske först och främst.
  • Erkki

    Finland är direkt granne med Ryssland?. Historiskt sett har de agerat skyddsmur genom åren om vi säger som så. 


    ungefär varje gång Ryssland expanderat västerut för att vara exakt. 

  • Anonym (Eh?)
    Anonym (.) skrev 2024-01-11 12:35:41 följande:
    Vet inte riktigt. Många länder i Europa tror jag är säkrare. Finland och Norge kanske först och främst.
    Finland? Hur tänker du?
  • Anonym (Nä)

    Nä det har vi inte planerat. Varför ? Tror inte på att det blir något krig här , inte nu iaf. Men min dotter kom hem och pratade om att hennes kompis familj funderade på Tyskland . 🤷🏼?♀️

  • Anonym (Norge)

    Flyttade själv till Norge för några år sedan.
    Helt jävla otroligt skönt att bo i en stad där det inte eldas bilar dagarna i ända!
    Ett inbrott så är det rubriker i lokalmedia!

    Krig eller inte så är det mycket trevligare att bo i Norge än Sverige i dagsläget.

  • Anonym (?)

    Säkrast är väl ett land som är vän med Ryssland. Indien kanske?

  • Anonym (.)
    Anonym (Eh?) skrev 2024-01-11 12:59:29 följande:
    Finland? Hur tänker du?
    Sant, det ligger ju nära Ryssland. Men de har väl inget uttalat hot mot dem, och jag antar att de är bättre rustade än Sverige. 

    Kanske skulle söka sig längre bort ändå. Tyskland låter ju som ett bra alternativ.
  • Anonym (.)
    Anonym (Norge) skrev 2024-01-11 13:08:48 följande:

    Flyttade själv till Norge för några år sedan.
    Helt jävla otroligt skönt att bo i en stad där det inte eldas bilar dagarna i ända!
    Ett inbrott så är det rubriker i lokalmedia!

    Krig eller inte så är det mycket trevligare att bo i Norge än Sverige i dagsläget.


     Var det svårt att få tag på jobb och boende? Var det krångliga regler och så?
    Jag kan tänka mig att flytta till Norge, men jag vet inte om jag kan rensa fisk till exempel för jag är väldigt klumpig så jag vill nog inte hålla på med knivar dagarna i ända. :) haha!
  • Anonym (G)

    Du vet de har sagt att det är ingen som tror att något skulle hända nu. Det är isåfall om 5-10 år, eftersom Ryssland har använt alla resurser på Ukraina. Och om det mot all förmodan händer nåt är det fråga om cyber attack vilket innebär att vara utan internet och el någon vecka. Så lägg ner. 

Svar på tråden Flytt landet än?