• Nandez

Sveriges Mästerkock 2024

I kväll börjar Sveriges Mästerkock, här pratar vi om stort och smått i trevlig anda

Väl mött😀

• Svar på tråden Sveriges Mästerkock 2024
  • Jhannis
    Nandez skrev 2024-02-28 21:00:07 följande:

Lukas ute, anade det

Jag tyckte det var trist att Luckas fick åka ut. Jag gillade han trots att han inte tar för sig och inte babblar som det andra deltagarna.....Det finns folk som är blyga, men vill vara med i program där dom kan visa sin kunskap. Han hade nog blivit modigare om han hade fått fortsätta.

Blir ungefär som ordspråket ....SYNS DU INTE FINNS DU INTE.
  • Nandez
    Jhannis skrev 2024-02-28 22:53:31 följande:
    Inte min favorit.
    Tycker ris är godare en kokt potatis
  • Nandez
    Jhannis skrev 2024-02-28 22:58:47 följande:
    Jag tyckte det var trist att Luckas fick åka ut. Jag gillade han trots att han inte tar för sig och inte babblar som det andra deltagarna.....Det finns folk som är blyga, men vill vara med i program där dom kan visa sin kunskap. Han hade nog blivit modigare om han hade fått fortsätta.

Tolkade honom inte som blyg, däremot bristande social kompetens

Nog syntes han, han deltog i ett tv program. Han var lika synlig som alla andra
  • Jhannis
    Nandez skrev 2024-02-29 18:20:14 följande:
    Tycker ris är godare en kokt potatis
    Jag äter kokt, stekt potatis, men oftast äter jag bara grönsaker till vad jag nu lagar och skippar potatis, pasta...Ris gör jag aldrig till maten, men kan äta julgröten en gång per år.
  • Nandez
    Jhannis skrev 2024-02-29 21:48:50 följande:
    Jag äter kokt, stekt potatis, men oftast äter jag bara grönsaker till vad jag nu lagar och skippar potatis, pasta...Ris gör jag aldrig till maten, men kan äta julgröten en gång per år.
    Till grötris används ett rundkornigt ris, det är inte samma ris so man har till övrig matlagning 
  • BeautifulLiz
    Jhannis skrev 2024-02-28 22:58:47 följande:

Tyckte också att det var synd att Lucas fick åka hem. Jag gillade verkligen honom och hans lugna stil. 
    Han bjöd på bra mat och många skratt i sin krasshet.

Nu är nog Hugo min favorit.
    Jag är inte en blå flodhäst på riktigt.
  • Jhannis
    BeautifulLiz skrev 2024-03-03 17:44:42 följande:
    Tyckte också att det var synd att Lucas fick åka hem. Jag gillade verkligen honom och hans lugna stil. 
    Han bjöd på bra mat och många skratt i sin krasshet.

Nu är nog Hugo min favorit.
    Jag gillade Luckas verkligen. 

Hugo är duktig, men alldeles för perfektionist så han kan falla på grund av det.
Svar på tråden Sveriges Mästerkock 2024