• Jemp

    5 månaders vaknar alltid samma tider

    Han somnar alltså inte om av amningen? Liggammar du? Jag vet flera jag tror fått mycket sämre sömn/gett sig själva problem genom att principiellt inte vilja amma i sängen. 


    Det låter ju som normala uppvak men kanske svårt att somna om. Med tiden kommer det ju växa bort, men det är såklart en klen tröst nu om ni är slutkörda. 


    Min äldsta hade en period (eventuellt lite äldre dock) när pappan började kunna söva om där det tydligt hängde på vem som sövt honom. Hade pappan lagt honom för natten kunde han också söva om. Hade jag lagt honom för natten säg bara amning nattetid. 

  • Jemp
    Majala skrev 2024-01-10 09:14:21 följande:
    Vi delar redan på nätterna men jag har svårt att somna när han är vaken och pratar eller skriker. Jag ammar och han söver. Han har redan trög magen så jag vill inte ge ersättning och jag släpper inte till pump. Om vi hade nog med energi för att "bara vara vaken med barnet" och fungera på dagarna så hade det inte funnits ett problem och då hade jag inte skrivit här.

    En tanke att diskutera med BVC: ersättning eller gröt kontra vikt och tröghet i magen? Antar ni försökt med katrinplommonpuré till gröten. 


    Dvs, om gröten ändå inte ger resultat för sömnen (men stoppande för magen) kanske ni kan prioritera ersättning och kunna dela på nätterna istället? Men eftersom de kommenterat bristande viktuppgång hade jag bett BVC om råd först. 

Svar på tråden 5 månaders vaknar alltid samma tider