• Aethuviel

Försökt och försökt :/

Du säger att "allt är som det ska", men vad har ni kollat? Har hon fått äggledarna undersökta? Har ni kollat på ägglossningsstimulerande mediciner? (Det kan hjälpa även hos de som ska ha allt i ordning och få ägglossning själva.) Har ni funderat på IUI? (Spermier "tvättas" och sätts in djupt in i livmodern, det är betydligt mindre invasivt än IVF med mindre bra resultat, men också bättre än att bara fortsätta på egen hand.)

IVF säger alla men det är extremt invasivt och krävande och det finns andra vägar innan dess. Jag är i samma ålder (mannen äldre) och vi är inte alls redo att göra IVF nu, på cykel 26, utan har sagt att vi ska börja med det om det inte går på naturlig väg i år (och beroende på vad andra undersökningar+åtgärder visar).

Måste säga att du är en väldigt bra man till din fru, det är så ovanligt med män som är involverade och aktiva i det här. Tyvärr alldeles för vanligt (även i mitt fall) är mannen väldigt nonchalant och blandar inte in sig alls, så kvinnan får känna sig helt ensam i sitt livs värsta tid. Så, en uppmuntrande ryggklapp från mig.

Svar på tråden Försökt och försökt :/