• ME70

Utmattning

Hej, vad är er erfarenhet kring utmattning ? själv har jag mått extremt dåligt länge men är bättre nu än för ett år sen då det kom upp te ytan om en säger så. Jag har levt med diskbråck och extremt möe dålig sömn mm i många år och detta ihop med skiftarbete samt 3 barn å hus mm gjorde nog att jag hamnade i utmattninga teslut. Har gad oxå givetvis, orolig själ men jobber stenhårt påt. Jag har ändrat på mycket i livet sen ifjol vid denna tidpunkt,följer en daglig egen excelplan som innehåller nedan parametrar. Jag har fått bra kvitto på att nedan funkat men inte så bra som jag trodde, säg att jag har förbättrat måendet med ca 20-25% på ett år kanske genom att sköta nedan.
    motion/rörelse,mer sömn,andningsövningar,halverat koffein
    ingen alcohol alls,halverat sockerintag,vitaminer,Vattenintag
    bättre näringsriktig mat,protein smoothie med frysta bär/frukt

Fråga: Har ni gjort förändringar som liknar detta eller andra förändringar som ni kan dela med er av som gjort att ni börjat må bättre i kroppen och själen ?

• Svar på tråden Utmattning
  • ME70

Hej, tack för svar. Jag sålde huset för 2 år sen och köpte lgh kontant för vinsten, ett halvår efter att jag sålt huset så börja jag må piss alltså, rent psykiskt och sen var utmattningen ett faktum, min teori är att DÅ hade jag stora lån,skiftgången samt som du säger mycket att fixa på huset....va oxå en anledning till att jag sålde det, har ju 3 diskbråck i detta oxå. Mitt eget fel då ja kunnat operera detta många ggr men jag är galet rädd fört. Därför har jag parerat livet efter detta och gått bra har det men sömnen är ett rent helvete. Jag har mediciner mot det men vill få ordning på grundfelet som är oron i själen tror jag haha. Vi gick isär efter 24 år tillsammans och 3 barn 4 år innan jag sålde huset 2022 kan jag tillägga. Går på kbt och där har jag väl berättat en del men ja har så möe som ligger i grunden som gör oron....blev inte bra behandlad som barn av farsan, var med och såg när min farbror drunknade vid 10 års åldern, sett en tant bli helmosad av en lastbil när ja var 11 mm, ingen hjälp på den tiden inte....vet att folk säger att saker och ting kan komma upp senare i livet och dä har det ju verkligen gjort på mig tyvärr...jag mår bättre av utmattningen eft min plan jag följer men jag kan fortfarande INTE fatta att man kan må så inni h_l_ete dåligt av det som jag ändå gjort.

Har 2 tyngdtäcken och tyvärr funkar det inte för mig men jag kan testa igen kanske å se om det fungerar nuförtiden, va nog nåt år sen ja testa senast.
    Idag har jag ingen direkt ekonomistress men det finns där ändå eftersom jag inte vet hur,när,vad jobbet jag har kommer ge, enda jag vet är att nåt 3 skift går jag inte igen, fy fan. Bakåt i tiden har jag ätit en del sömnmedicin men jag sluta med dom eft jag fått "gå av" dom,fy fan...idag tar jag melatonin och halv dos mirtazapin till kvällen och det hjälper men dä ä ett satans ekorrhjul allt.

ME70
Svar på tråden Utmattning