Inlägg från: Mirrorball |Visa alla inlägg
  • Mirrorball

Vi som planerar barn 2025

Mirrorball skrev 2024-05-29 11:39:31 följande:

Kan visa en bild på mina 3 senaste cyklar:

Men om jag hade ägglossning dag 26-27 så har min Oura-ring fått fnatt!

Får hålla tummarna att jag får mens i helgen haha. För om jag vore Gravid hade det nog synts på ett test vid det här laget (?) 

Men åh vad irriterad jag blir. Undersökte nu varje dag och temp. Appen har uppdaterat tempen under dagen istället för på morgonen när jag öppnat appen efter att oura har synkat :( inte konstigt tempen gått upp när den uppdaterat på eftermiddag och kväll!
  • Mirrorball
    Mirrorball skrev 2024-05-29 12:24:50 följande:
    Men åh vad irriterad jag blir. Undersökte nu varje dag och temp. Appen har uppdaterat tempen under dagen istället för på morgonen när jag öppnat appen efter att oura har synkat :( inte konstigt tempen gått upp när den uppdaterat på eftermiddag och kväll!
    Det gör tydligen inget. Ignorera min frustration!
  • Mirrorball
    Loktok skrev 2024-05-29 17:40:18 följande:
    Körde också med de lila Clearblue och hade blinkande gubbe i 9 dagar... på 10e dagen fick jag tillslut en fast gubbe 🤷🏼?♀️🤪
    Åh! det ger lite hopp! haha. Förutom att jag ska resa iväg ett par dagar nu 🤣
  • Mirrorball
    Lugnoro skrev 2024-05-29 21:11:29 följande:

Jag mår jättekonstigt. Är jätteledsen och känner lukter jättestarkt. Tänkte att humöret berodde på PMS, men det brukar komma lite längre före mens för mig? Gravtesten är negativa än så länge. Liiite blod idag. Hade antagligen ägglossning för 12-14 dagar sedan. 

Håller tummarna! 🤗

• Mirrorball
    Anonym (Anonym100) skrev 2024-05-30 08:30:07 följande:

Jag ska prova ägglossnignstester denna månad (första gången) enligt beskrivningen ska jag börja testa på dag 11. 

- Ska jag testa 1gång om dagen eller hur gör man?

För mig fungerar det bäst mellan 11-12 och sedan tar jag ett vid 17-19. Tog ett nyss som var starkare än igår så min ÄL verkar komma på riktigt till slut får vi hoppas.

• Mirrorball
    19977 skrev 2024-05-29 22:19:46 följande:

Åh vad kul att det gick så smugit för er med tabletter/sprutor iaf, och att det snabbt blev ett syskon ❤️

Min sambo behöver också gärna ett par dagar mellan liggen hehe, ska ha ägglossning mellan tisdag-onsdag nästa vecka så tänker att vi bör få till det åtminstone en gång i helgen och gärna i början på nästa vecka. Förra gången vi försökte så låg vi varannan dag typ en vecka innan ägglossning men då fick jag kämpa för att få till det 😂 Sambon är inget fan av produktionssex/schemalagt.

Vad härligt att andra förlossningen var så drömlik!! Det bådar ju gott inför en tredje förlossning trots att det är närmre 10 år sedan! En annan har ju ett ärr i livmodern vilket skrämmer mig, och dessutom har jag stor risk att få stora barn = extra stor och uttänjd livmoder? 🥺 

Jag Äter alla möjliga tillskott som jag lärt mig om från Jenny Koos webinarier. Tar hennes ihopsatta paket för att boosta sin fertilitet/menscykel + att jag lagt till Q10, selen och zink. Utöver det så äter jag munkpeppar under mensen, gjorde det när jag blev gravid med första barnet också. Denna månad testar jag även rosenrot och jättenattljusolja (herregud vad mycket piller jag tar, listan tar aldrig slut inser jag nu haha).

Hmm inositol vad något nytt för mig, intressant! Det ska jag kolla upp.

Äter din man några tillskott? Min äter ju ett paket för mäns spermiekvalite och han äter även lite rosenrot han också nu denna månad, tänker att det kan väl inte skada hehe.

Jag testade rosenrot denna månad och tyvärr så är min cykel längre än tidigare så verkar inte fungera för mig. :(

• Mirrorball
    Sand13 skrev 2024-05-30 10:35:50 följande:

Äl+1 idag då... Lång väntan tills jag kan testa. Men vi har ju inte lyckats på 19 månader så varför skulle vi nu? 😢 Han har som sagt 99 % dåliga spermier. Skillnaden denna cykel är att han börjat på Babystart kosttillskott + extra magnesium, och vi har legat som in i, denna månaden. Mer än vid nån annan ägglossning. Tror vi legat typ 7 gånger runt äl för att maxa att dom 1 % bra ska få en chans att hitta fram. Jag har normal ägglossning. Har även beställt omega 3 till honom, men dom har inte kommit hem ännu.

Var är ni andra i cykeln nu? 🙂

Jag vet inte. Är på cykeldag 40 🥲. aldrig haft så här långt.
  • Mirrorball
    Mirrorball skrev 2024-05-30 11:00:50 följande:
    Jag vet inte. Är på cykeldag 40 🥲. aldrig haft så här långt.

okej, enligt NC, our-temp (dipp) och liten stegring på LH-test nyss (nästan lika stark som kontroll) tror jag att ÄL är imorgon-övermorgon. Hoppas!!! Så blir lite mys ikväll 😍

• Mirrorball
    Sand13 skrev 2024-05-30 12:18:06 följande:
    Härligt! 
    Det var verkligen en lång cykel. Lycka till nu :) 
    Ja, jag misstänker att det är mixtrandet med kosttillskott kombinerat med stress har påverkat min cykel negativt. Så håller tummarna!
  • Mirrorball
    Erho skrev 2024-05-30 12:59:39 följande:

Hej på er!

Hoppar också in här, behöver lite råd 🙈 kör NC och Äl-tester och har varit lite segt med ÄL denna månaden, enbart fått negativa resultat på ägglossningstest. Men så brukar det kunna vara för mig.

Hade först beräknad ÄL den 14e enligt NC, sen 15e. Haft massa känningar och fertilt sekret kring de dagarna. Idag är jag på CD 16 och såg en stegring i tempen, men behövs ju fler dagar för att bekräfta ÄL.

NC menar nu att beräknad ÄL är imorgon. Men jag misstänker att det skedde igår på CD 15 med tanke på att tempen börjat stiga + symtomen som varit.

Vet inte om man ändå borde försöka få till sex idag för att vara säker om ÄL faktiskt sker imorgon? Vi har egentligen inte möjlighet idag men vill inte missa chansen om ÄL inte redan skett

:/ vad tror ni?

Jag skulle kanske försöak få till en gång till idag för säkerhetsskull! Har samma situation just nu att tempen gått upp idag (hade sex för 3 dagar sedan) så behöver nog mysa till det ikväll igen.

Om tempen håller sig över average-linjen så bör ju du ha ägglossat den 15-16,
  • Mirrorball
    Sand13 skrev 2024-05-30 19:14:56 följande:
    Vilka kosttillskott tar du?
    I detta fall var det rosenrot.
  • Mirrorball
    Bunny s skrev 2024-05-31 09:32:28 följande:
    Spännande! 
    Hoppas på positivt test för dig i första hand, i andra hand hoppas jag också att du får mens i helgen så du får börja om snabbast möjligt 😁 
    Själv hoppas jag på att få äl öht.. Dag q18 nu. Lite segt. Min pco:s kan ju närsomhelst börja ställa till det igen med utebliven ägglossning. 
    Blir det så den här månaden så ska jag kontakta fertilitetskliniken. Vill absolut inte prova själva om vi inte har ordning på kroppen. 
    Den resan har vi redan gjort och det gör jag inte om igen. 
    Däremot har de sommarstängt snart så det blir att boka in i augusti i så fall. 

Verkade få ägglossning när jag var iväg så blir nog inte något denna cykel så nu ser jag fram emot mensen så jag kan börja om och med kortare cykel helst. 

Fick liksom ÄL på dag 45 enligt temp/NC.

• Mirrorball

Nu är jag tillbaka efter en liten paus. Min förra cykel blev nästan 50 dagar lång vilket var jobbigt. Fick ägglossning när jag var iväg så det blev inget. Mensen kom runt den 13/6.

Däremot denna cykel så kanske det kan bli något får vi hoppas! Har ägglossning idag ☺️ Så nu verkar längden vara som den ska igen. 

Hoppas, hoppas, hoppas!

Grattis till alla plus sedan jag var senast aktiv här 🥰

• Mirrorball
    Gajevy skrev 2024-07-24 14:42:44 följande:

Hej!

Intressant att läsa hur det går för er, ska bli kul att dela den här resan med er! Sambon och jag (24) planerar vårt första barn, varit tillsammans i snart 5 år och ska snart gifta oss :)
    Tog ut p-staven efter 7år sent nu i maj vilket sköt fram mensen i juni till veckan jag normalt brukar ha min ÄL. Blev typiskt nog sjuk under första ÄL och hade därmed ingen lust eller energi.
    Försöker med tester (vilket ger lite otydlig svar) och med appen Flo, har inte börjat tempa ännu men kanske ska börja med det efter ha läst några av era inlägg.

Får ofta kommentarer att vi är för unga för att skaffa barn och att vi borde vänta tills vi är 30+. Har hypotyreos sedan tonåren och hörde ofta från läkarna att det kan bli svårt att bli gravid/högre risk för missfall än normalt. Vet ej om det stämmer 100%, vi tänkte därför att vi startar lite tidigare ifall det tar längre tid än förväntat.

Någon annan som har hypo/hypertyreos som kan inflika ifall det stämmer med det mina läkare har sagt? (Har ej hunnit läsa alla inlägg :))

Jag har hypotyreos och är 30+ och vi planerar vårt första barn. Jag delar oro med dig gällande risk för missfall eller att det ska vara svårare men har också läst att många inte fått det så det är högst individuellt tror jag!
Svar på tråden Vi som planerar barn 2025