19977 skrev 2024-05-23 05:38:26 följande:
Jag gjorde det, känslan och hoppet sa att jag var gravid hela tiden trots negativa tester och knäpp cykel med fertilt sekret i lutelfasen. men mensen kom tyvärr på sista möjliga dag? så nu börjar vi om.
Jag misstänker att jag har lite östrogendominans eftersom jag haft så extremt mycket fertilt sekret den här månaden, framförallt i lutealfasen men jag har även fertilt sekret i typ 1,5 vecka och enligt Jenny Koos är det optimala att ha det ca 3-6 dagar innan ÄL.
Så nu har jag beställt örter att brygga te på, som ska stötta levern att jobba i hopp om att min lever ska bli bättre på att bryta ned östrogenet (har alltså självdiagnosticerat mig haha). Men egentligen tror jag inte att min menscykel är ett problem då jag lever väldigt hälsosamt och har regelbunden mens och aldrig mensvärk eller andra problem.
Har även beställt hem hela paketet med kosttillskott för att förbättra mäns spermiekvalite som Jenny Koos också förespråkar. Både sambon och jag tog sådana paket med kosttillskott när dottern blev till, men denna gång tyckte sambon att det var för dyrt så nu är det bara jag som tagit tillskotten och han köpte multivitamin från apoteket iställer som han knappt har tagit för han tyckte han blev hård i magen 😂 Så nu har jag hällt upp alla våra kosttillskott i dosetter så att han inte ska glömma ta tabletterna hahhaa och så ska vi maxa spermiekvaliten tänker jag. Han dricker tyvärr mycket kaffe samt snusar så det är ju ett stort minus, tror faktiskt det är extra viktigt att han tar kosttillskott då? han kommer inte sluta med kaffe eller snus förrän det visar sig vara svårt att bli med barn tyvärr?
Blev iaf lättad över att se Jenny Koos senaste inlägg på instagram där hon skrev att man inte behöver ligga varje dag när man försöker få barn, utan att det ska räcka att pricka in den fertila fasen och gärna när man har toppfertilt sekret - vilket vi prickat in! Och är ägget av tillräckligt god kvalite, samt att spermierna är av bra kvalite så ska de kunna överleva tillräckligt länge för att ägget ska hinna släppa. Kändes ändå skönt att läsa eftersom vi inte lyckas få till det varje dag.
Men det känns ändå väldigt jobbigt att vi nu måste försöka pricka in en ny ägglossning, framförallt att ägglossningen nästa gång förväntas ske på en torsdag och vi är DÖDSTRÖTTA på vardagarna (helgerna också i försig, men på helgen kan vi iaf få till det under dagtid när dottern sover sin tupplur).
Hur går allt för dig IamGabs? ❤️ Hur mår du?
Rackarns!
Tycker att det är så häftigt att du är så pass påläst på fertilitet och alternativa metoder för att öka chanserna. Hoppas att det tar sig på andra även denna gång och att ni fortsätter uppdatera i den här tråden med 😍. Jag hänger nog kvar, fast lite i bakgrunden.
Jäkla pussel det där med att pricka ägglossning och få till det flera gånger omkring. Varje dag låter omöjligt i min värld 😂
Det rullar på för mig. Nu har illamåendet och kräkningarna börjat. 5+6 idag och tidigt ultraljud inbokat i början på juni. Har samma starka symptom och test denna gången men det KAN väl inte ha fäst två igen?! 😬 Risken måste ju vara minimal?