Vi som planerar barn 2025
Hej!
Intressant att läsa hur det går för er, ska bli kul att dela den här resan med er! Sambon och jag (24) planerar vårt första barn, varit tillsammans i snart 5 år och ska snart gifta oss :)
Tog ut p-staven efter 7år sent nu i maj vilket sköt fram mensen i juni till veckan jag normalt brukar ha min ÄL. Blev typiskt nog sjuk under första ÄL och hade därmed ingen lust eller energi.
Försöker med tester (vilket ger lite otydlig svar) och med appen Flo, har inte börjat tempa ännu men kanske ska börja med det efter ha läst några av era inlägg.
Får ofta kommentarer att vi är för unga för att skaffa barn och att vi borde vänta tills vi är 30+. Har hypotyreos sedan tonåren och hörde ofta från läkarna att det kan bli svårt att bli gravid/högre risk för missfall än normalt. Vet ej om det stämmer 100%, vi tänkte därför att vi startar lite tidigare ifall det tar längre tid än förväntat.
Någon annan som har hypo/hypertyreos som kan inflika ifall det stämmer med det mina läkare har sagt? (Har ej hunnit läsa alla inlägg :))