Bunny s skrev 2024-05-29 09:24:02 följande:
Kul med syskon till sonen 😊
Förstår dina tankar kring att bli gravid lätt men tidiga missfall. Man har ju väldigt lätt att börja oroa sig över saker och ting.
Jag vet inget om det du skriver dock, mer än att jag vet att det oftast inte blir en Graviditet när äggen inte är bra.
Samma sak med missfall såklart.
Du får föröska tänka att det är ett gott tecken att ni lyckas så lätt tillsammans i alla fall 🥰
Hur ser det ut med din lutealfas? Hur långt är det mellan äl och mens?
Jag vet nämligen att en för kort sådan kan göra det svårt för en graviditet att fästa innan den spolas ut med mensen så att säga.
Om inte din är väldigt kort så tänker jag att det ser jättelovande ut för er 🥰
Jag blir 37 i sommar. Jag tänker en hel del på äggkvaliten och risk för.missfall och kromosomavvikelser.
Jag har ju dock pcos och en större äggreserv vilket gör att vi oftast är fertila högre upp i åldern än ni "normala". Alltid något 😅 sen kan ju mina ägg vara av sämre kvalité ändå men jag läser faktiskt att när vi väl ägglossar så är oftast våra ägg av god kvalitet. Hur det är i min ålder vet jag dock inte. Allt är ju över generellt. Tänker att tiden får utvisa det här 😊
Tråkigt med långa cykler! Tiden och väntan är så lång då!
Har haft tre cykler än så länge med äl dag 16,16 och 19.
Är på dag 16 idag och inget på G än.
När jag fick hjälp med äl av min fertilitetsklinik, brukade jag ha äl dag 18-23. Så jag kan känna igen och vet att det är bra segt att vara i det sena spannet.
Har det alltid varit så för dig?
Ja usch direkt börjar man oroa sig över saker. Kände så fort jag plussade att fy vad jag inte saknat den här första tiden i graviditeten med oro och funderingar. Tyckte den var så jobbig sist. Jag har en lutealfas på 10 dagar, så den är lite i kortaste laget men har ju funkat förut!
Vad har du för symtom som visar på PCOS? När jag slutade med p-piller hade jag tre normala cykler efteråt men sedan försvann mensen i nästan ett år. Så gynekologen sa att jag hade PCOS vilket jag tyckte lät jättekonstigt, för är inte överviktig, mycket hårväxt eller har akne. men äggen låg som ett pärlband. Började följa Jnny Koos istället och åt vitaminer hon förespråkade oxh ändrade min kost, började äta frukost och tränade lite mindre och sedan fick jag ÄL efter ca 3 månader där jag plussade, men som tyvärr ledde till MA. Kommer inte ihåg hur cyklerna var innan då jag gått på piller i nästan 15 år 😅
Jag har också förstått det som att kvinnor med PCOS har generellt bättre äggkvalitet och högre äggreserv, så det bådar ju gott för er!