Inlägg från: 202294 |Visa alla inlägg
  • 202294

Vi som planerar barn 2025

Hej! 
    Jag hoppar in här också tänker jag.

Jag och min man har en dotter som börjar närma sig 1,5 år och vi började med syskonförsök i april. Det tog sig direkt men slutade tyvärr i ett tidigt missfall.. så nu hoppas jag att kroppen tar sig igenom detta snabbt så att vi kan fortsätta försöka. 

Roligt att följas åt här i tråden och att det dessutom redan plussats! Skrattande

• 202294

Misstänker att jag inte är den enda som tycker att tiden går så extreeeemt långsamt just nu? 

Tre veckor sen mitt missfall och jag tror att jag hade ägglossning cd 15 (brukar ha ägglossning dag 12, så liiite senare än vanligt denna månaden) och är SÅ otålig tills jag kan testa.. 
    Tidigare har jag testat positivt BIM -5, så det är ju några dagar bort än så länge..

Hur går det för alla? Väntar ni på ägglossning eller på BIM? Hjärta

• 202294
    19977 skrev 2024-06-13 06:35:37 följande:
    Åh, förstår dig ❤️ Så tråkigt med missfallet.
    Jag fick ÄL på CD15/16 och är nu på CD24, cirka 9 dagar efter ÄL. Har inte tänkt testa mig förrän mensen är sen, vilket är om prick en vecka. Hoppas inte mensen kommer den här gången! Men är riktigt otålig med att inte testa haha. Men vill inte få negativt test och sedan ändå ha hoppet kvar att det kanske bara var för tidigt för att testa.

När kommer du testa? Tiden går verkligen långsamt, känns som det var sjukt längesedan ÄL var.
    Jag har redan testat, haha. Självklart tvär-negativt. Tidigare graviditeter har jag plussat ungefär nu, om man tänker i antal cykeldagar. Men eftersom  ägglossningen var lite senare än vanligt denna gången så är inte hoppet helt ute än, även om hoppet är litet denna månaden. 

Önskar att jag hade disciplin nog att vänta tills mensen är sen... men har köpt hem ett 20-pack från testlagret så jag testar på! 

Kroppen känns inte alls som förra gången. Vet inte om det är positivt eller negativt med tanke på att det slutade i missfall? Absolut 0 symptom nu om jag jämför med då.
  • 202294
    19977 skrev 2024-06-18 21:12:14 följande:

Jag kunde inte hålla mig från att testa efter jobbet idag, och det dök upp ett streck nästan direkt! Jag är gravid! 🥹

Åh grattis!! Hjärta
    Här blev det tyvärr inget plus denna månaden. 

Hejar vidare på er andra som närmar sig BIM Skrattande
  • 202294

Plussade i måndags, har verkligen supersvårt att förstå det och det känns som att jag ljuger när jag säger högt att jag är gravid.. Så overkligt, men såklart jätteroligt! 

Svar på tråden Vi som planerar barn 2025