Inlägg från: Loktok |Visa alla inlägg
  • Loktok

Vi som planerar barn 2025

Första inlägget på FL. Har följt BIM maj under hela månaden men inte postat där. Första försöket och första barnet nu. Är 27 och sambon är 31. Vi har varit ett par i snart 10 år.

Jag har ganska oregelbunden mens. Det varierar med 4-5 veckor mellan gångerna och typ 2gr om året hoppar mensen över en månad. Uträddes för PCOS men uppfyllde inte alla kriterier.

Kör med NC sen 1mån tillbaka. Har väldigt varierande temp och har ingen tidigare period att jämföra med. Däremot har jag loggat min mens i 2 år så den historiken har jag. Är helt ny på det här med att planera och utvärdera min cykel så ta mina beräkningar med en nypa salt ;). Jag borde vara ÄL+10 och BIM-6. Prickade troligen ÄL då jag tog test och vi låg 2 dagar innan och sen kvällen samma dag som ÄL. Har vaknat och haft ont i nedre delen av magen, känner smått illamående till och från men nu närmre BIM så känns det som att det kan handla om mensvärk. Brukar dock komma först en dag innan mensen och inte flera veckor?

Vanliga gravtest visar neg. Tog ett testa tidigt redan i måndags för jag kunde inte hålla mig... visade också neg. Har ett testa ultratidigt som jag ska ta i morgonurinen imorgon BIM-5 och kan knappt bärga mig!! 😂 Kommer bli så besviken om det inte visar något men känns så skönt att ha läst i trådar här på FL att det inte är ovanligt att det tar sin lilla tid... 🥰

• Loktok
    19977 skrev 2024-05-25 07:08:46 följande:
    Välkommen! 🤩 Har du tagit något test ännu idag?

Vad jobbigt med oregelbunden mens? hoppas det rättar till sig och att det tagit sig för er redan så slipper du tänka mer på det sedan! 
    Tack! 😁 Tyvärr visade testet negativt så nu får mensen gärna komma så att vi kan försöka igen 😂
  • Loktok
    Loktok skrev 2024-05-25 09:35:16 följande:
    Tack! 😁 Tyvärr visade testet negativt så nu får mensen gärna komma så att vi kan försöka igen 😂
    Ingen mens ännu. Däremot väldigt mycket ÄL-sekret helt plötsligt samt känningar. Tog ett digitalt ÄL-test och det var positivt. Så vi försöker väl igen redan 😂 Vi låg 2 dagar sedan också så kanske prickar vi in det nu. Är det någon som fått liknande, att få två ÄL på samma cykel eller borde jag inte lita på ÄL-testet? Så förvirrande... 🤪
  • Loktok
    Bunny s skrev 2024-05-28 08:55:02 följande:
    Hej 😊

Oj!! Vad intressant. Inte varit med om något sånt men är.ny med äl-test. Men aldrig haft äl-sekret 2 ggr heller i en cykel. Mycket spännande! 
    Vilken dag i cykeln fick du positivt första och andra gången? 
    Haha ja och det är första gången jag följer min cykel mer än att bara hålla koll på mensen, så det är ganska kul att lära sig mer om sin kropp.
    Första + på ÄL var cykeldag 14. Nu fick jag + på ÄL cykeldag 27 när jag egentligen trodde mensen skulle komma. Har mer symptom på ÄL denna gång dock. Men ja, spännande cykel denna gång 😂
  • Loktok
    Mirrorball skrev 2024-05-29 10:39:21 följande:

Ja jag har sovit hela nätter, förutom natten mån-tis (cykeldag 38). Då vaknade jag 3.30 och sov 2-3 timmar till. Borde jag kanske ta bort den/markera den som sjuk/bakfull? 

Man blir så knäpp när man väl ska börja försöka. Jag kanske ska sluta ta tester och bara tempa ett tag.

Smileyn har varit blinkande i 4 dagar (lila) så den mäter höjande östrogen om jag förstår det rätt. Tror jag missat min LH-höjning då jag inte har testat flera gånger per dag med stickor..

Körde också med de lila Clearblue och hade blinkande gubbe i 9 dagar... på 10e dagen fick jag tillslut en fast gubbe 🤷🏼?♀️🤪
Svar på tråden Vi som planerar barn 2025