Vi som planerar barn 2025
Första inlägget på FL. Har följt BIM maj under hela månaden men inte postat där. Första försöket och första barnet nu. Är 27 och sambon är 31. Vi har varit ett par i snart 10 år.
Jag har ganska oregelbunden mens. Det varierar med 4-5 veckor mellan gångerna och typ 2gr om året hoppar mensen över en månad. Uträddes för PCOS men uppfyllde inte alla kriterier.
Kör med NC sen 1mån tillbaka. Har väldigt varierande temp och har ingen tidigare period att jämföra med. Däremot har jag loggat min mens i 2 år så den historiken har jag. Är helt ny på det här med att planera och utvärdera min cykel så ta mina beräkningar med en nypa salt ;). Jag borde vara ÄL+10 och BIM-6. Prickade troligen ÄL då jag tog test och vi låg 2 dagar innan och sen kvällen samma dag som ÄL. Har vaknat och haft ont i nedre delen av magen, känner smått illamående till och från men nu närmre BIM så känns det som att det kan handla om mensvärk. Brukar dock komma först en dag innan mensen och inte flera veckor?
Vanliga gravtest visar neg. Tog ett testa tidigt redan i måndags för jag kunde inte hålla mig... visade också neg. Har ett testa ultratidigt som jag ska ta i morgonurinen imorgon BIM-5 och kan knappt bärga mig!! 😂 Kommer bli så besviken om det inte visar något men känns så skönt att ha läst i trådar här på FL att det inte är ovanligt att det tar sin lilla tid... 🥰