Inlägg från: Lugnoro |Visa alla inlägg
  • Lugnoro

Vi som planerar barn 2025

Vi är ett par som började försöka med bim i nov 2023. Vi fick plus på andra försöket i början av dec 2023. Sedan fick vi missfall i 11+0... Sedan tog vi en liten paus och nu är vi inne på andra försöket igen. Men verkade typ missa ägglossning denna gång... Börjar bli otålig nu. Känns lite trist att vara tillbaka på ruta ett liksom... 

Vi är 34 och 38 år. 

• Lugnoro

Känner ni en stor press på att bli gravida snart? 

Vi började försöka i okt 2023 och jag blev gravid på andra försöket. Det slutade i missfall i 11+0. Sedan tog vi en liten paus och nu är vi inne på andra försöket igen. Jag har tänkt att vi lyckas när vi lyckas. 

Men nu berättade en nära släkting att hen ska bli förälder runt dec och jag känner plötsligt en sån press att bli gravid fort. Jag vill att barnen ska vara jämngamla och det är dessutom jobbigt att följa deras resa till bf om jag inte är gravid... Jag vill också!

• Lugnoro
    19977 skrev 2024-05-23 21:19:28 följande:
    Jag förstår dig ❤️ Det vore ju så kul om ni kan följas åt och få barnen tätt! Men det kommer bli bra oavsett, även om det blir stor ålderskillnad. men förstår dig verkligen!

Jag känner inte press på att bli gravid för att andra runt mig blir gravida egentligen. Känner snarare ?press? för att jag gärna vill att det ska vara ganska tätt mellan dottern och nästa barn, hade helst sett att det blir mellan 2 och 2,5 års åldersskillnad så en viss press känner jag ju över att det måste ta sig inom ett par månader. 
    Ja, eller hur! Försöker tänka nu att några månader hit eller dit spelar ingen roll när de är äldre. De kommer liksom inte tänka "Det är sju månader mellan oss. Men vi kan inte umgås pga det. Det skulle varit tre månader ". Haha. 

Förstår det också. När man har funderat ut vilken den optimala åldersskillnaden är så är det klart att man vill ha den! 
  • Lugnoro

Jag mår jättekonstigt. Är jätteledsen och känner lukter jättestarkt. Tänkte att humöret berodde på PMS, men det brukar komma lite längre före mens för mig? Gravtesten är negativa än så länge. Liiite blod idag. Hade antagligen ägglossning för 12-14 dagar sedan. 

• Lugnoro
    Mirrorball skrev 2024-05-29 21:53:02 följande:

Håller tummarna! 🤗

Tack!!!
  • Lugnoro

Nu har det kommit mer blod, men jag är så illamående att jag inte kan äta. Vet inte vad jag ska tro. Magsjuka? Elle så vill kroppen verkligen vara gravid, haha. 

• Lugnoro
    LillaSam skrev 2024-05-30 10:53:55 följande:
    Jag hoppas att jag har fel, men om du har tillräckligt högt hcg i kroppen för att det ska leda till illamående så hade det också visat utslag på testen. Ibland spelar kroppen en ett jobbigt spratt 😕
    Jag tänkte också så. Vi får försöka nästa månad! 
  • Lugnoro
    Anonym (Gerinteupp) skrev 2024-06-24 08:10:44 följande:

Ruvardag 10 med ett 5 dagars embryo. Idag är dagen innan testdag, jag har testar sen ruvardag 4 och det stegrar, detta är nog det starkaste utslag jag nånsin fått. Så jag  Hoppashoppas att lilla bönan håller sig fast nu och att ingenting händer.

🙊

Wow! Vad roligt! Hoppas hoppas!
  • Lugnoro

Äl-testet var positivt dag 13. 

Men jag förstår inte alls när jag hade/har ägglossning. 

Svar på tråden Vi som planerar barn 2025