Bunny s skrev 2024-05-29 10:21:30 följande:
Intressant. Jag är helt ny på det här med att tempa.
När du fått en förhöjd temp, är du säker på tt du haft 4 timmars sammanhängande sömn då? Annars kan ju tempen vara förhöjd så som jag förstått det.
För om ägget väl släpper, det är ju först då tempen går upp för att det utsöndras progesteron. Så om kroppen försökt ägglossa så bör du ha sekret och ev molande värk (dock så kommer ju molandet efter äl för en del, från de äggblåsan spräckta) samt en stegring på ägglossningstestet.
Det som inte ska hända är ju då själva temphöjningen som bara ska ske om äggblåsan spräckts så progesteronet höjts.
Kan inte säga så mycket om din kurva för jag är a pass okunnig. Däremot så har jag läst mig till att tempen som sagt höjs efter ägget släppts och att den höjningen ligger på ca 0.2-0.5 grader och hålls så någon/några dagar.
Vad jobbigt att vara på dag 39. Har också haft längre cykler många ggr.
När fick du blinkande smiley på äl-test? Ingen fast smiley altså? För såna test funkar väl så att det ska vara fast smiley för att påvisa högsta lh-stegring?
Jag har bara använt stickor och fått en tydligt starkare testlinje vid lunch för att sen få full stegring vid 19. Näst dag molande värk i svanken och därav tänker jag att ägget då släppte nästa dag när värken kom.
Ja jag har sovit hela nätter, förutom natten mån-tis (cykeldag 38). Då vaknade jag 3.30 och sov 2-3 timmar till. Borde jag kanske ta bort den/markera den som sjuk/bakfull?
Man blir så knäpp när man väl ska börja försöka. Jag kanske ska sluta ta tester och bara tempa ett tag.
Smileyn har varit blinkande i 4 dagar (lila) så den mäter höjande östrogen om jag förstår det rätt. Tror jag missat min LH-höjning då jag inte har testat flera gånger per dag med stickor..