19977 skrev 2024-04-03 22:06:51 följande:
Så kul, gjorde ni några förberedelser inför sonen?
Jag äter multivitaminer för gravida/ammande, extra magnesium, mjölksyrabakterier, omega-3 och D-vitamin! Sambon äter multivitamin och D-vitamin bara.
Jag har ägglossning vilken dag som helst nu, men vi skippar att försöka denna ÄL. Men såfort denna har passerat så ska vi sluta skydda oss (= sluta med pull-out-metoden haha).
Jag är lite orolig dock, för jag blir lite besatt av att se till att få till det ordentligt vid ägglossning. Vill gärna maxa chanserna och ha sex typ varje dag, men sambon känner sån press då (vilket är förståeligt) och tycker att det känns som att vi har ett schemalagt samliv haha. Hur gick det för er när sonen blev till? Låg ni varje dag innan ÄL?
Ja jag åt rosenrot, bisolvon, folsyra och d-vitamin. Sambon tog d-vitamin och bisolvon. Var så nojig att inte bli gravid haha så ville verkligen maxa chanserna när man inte ens visste om man kunde bli gravid ens.
Åh vad spännande, då börjar vi båda bebisverkstaden nästa månad alltså.
Haha förstår din besatthet och förstår samtidigt din sambo. Vi låg två dagar innan och en dag innan ÄL. Låg ni massor när erat första barn blev till? Hade du lätt att bli gravid?
Nu inför nästa försök vill jag gärna ha en flicka så jag har läst massor här på fl och om shettlesmetoden och verkligen nördat ner mig. Vi ska prova att ligga 4 dagar innan ÄL, jag ska ta replens gel för att få lägre ph-värde och sambon ska duscha varmt innan tex. Vore kul om det skulle funka men blir såklart lika glad om det skulle bli en pojke.
Jag är så jäkla spänd på att se hur det kommer att gå, är ju lite av en gamble att endast ligga 4 dagar innan ägglossning. Så det kommer säkert ta längre tid att plussa denna gång.