• Agda90

Krig i Sverige

klyban skrev 2024-01-08 12:49:29 följande:

Nej, han säger inte stor sannolikt, utan att man ska se över sitt hem och se till det är rustat för om det händer något.

Hur du hanterar detta, ja, du köper väl upp vissa saker som hjälper dig i en sådan situation och det finns sådana listor du kan följa.

Och det rådet har ju MSB gått ut med sedan jag-mins-inte-när. Vi ska kunna klara oss i 1-2 veckor innan hjälp kommer. Inget nytt under solen. 
  • Agda90
    Erra skrev 2024-01-08 14:02:45 följande:

Är inte de minsta oroad att de kommer bli krig. blir de så blir de ge mig ett gevär så ska ja fan med hjälpa till att försvara våra gränser. de vill ja även alla ovavsätt kön 18 till 50 ska vara bred att försvara de våra farfräldrar byggt upp

Alla mellan 16-70 år ingår i totalförsvaret och omfattas av Totalförsvarsplikt. Jag tror inte att många har koll på det.
  • Agda90
    Anonym (Göran) skrev 2024-01-08 15:59:54 följande:

Först splittrar man det svenska folket och det traditionella familjelivet  Man kör med kvotering och det förlorar
    ?medelsvensson? på. Det vill säga sådana som mig,

Nu vill staten att jag ställer upp.   Att ?vi? ställer upp.
    det kommer jag INTE att göra. Jag har inget mer att ge. det finns inget mer att ta ifrån mig.  

jag gjorde lumpen och det väldigt kul. Men det var i en annat tid. 

Så om det blir krig, vad gör du då?
  • Agda90
    Anonym (Karelen) skrev 2024-01-08 16:20:54 följande:
    Han är så missnöjd med samhället så han flyr till Ryssland.
    Ja, där är ju allt mycket bättre och är man missnöjd får man ett skott i nacken och kan inte klaga någonstans. Men jag hade ändå velat veta vad han hade gjort. 
Svar på tråden Krig i Sverige