Inlägg från: Anonym (mel b) |Visa alla inlägg
  • Anonym (mel b)

Krig i Sverige

Anonym (Casanova) skrev 2024-01-08 14:48:15 följande:
    Många saker. Det är ett utmattningskrig och Rysslands militära förmåga växer för var dag. Ukraina och deras allierade har en fallande förmåga. På många sätt tycks kriget uttömt resurserna på flera områden hos de allierade.

Orkar inte skriva ner allt. Men kort och gott: Nato var förberedda på ett annat krig än vad som utspelas. Efter initiala tunga förluster så passar kriget passar som nu är Ryssland bättre. Man får även hjälp från Iran, Nordkorea och säkert Kina.

Lyssnade på talet från Civilförsvarsministern idag, det är bättre att lyssna än att läsa. Helt uppenbart gör ledningen i Sverige samma bedömning. I början av talet antydde han även att allt inte är vad vi önskar att det var.

Det kommer att bli ett kraftigt uppvaknande för de som lyssnat och okritiskt trott på det officiella narrativet.
    Står inte regeringen för det officiella narrativet, menar du? 
  • Anonym (mel b)
    Anonym (Göran) skrev 2024-01-08 15:59:54 följande:

Först splittrar man det svenska folket och det traditionella familjelivet  Man kör med kvotering och det förlorar
    ?medelsvensson? på. Det vill säga sådana som mig,

Nu vill staten att jag ställer upp.   Att ?vi? ställer upp.
    det kommer jag INTE att göra. Jag har inget mer att ge. det finns inget mer att ta ifrån mig.  

jag gjorde lumpen och det väldigt kul. Men det var i en annat tid. 

Låter som att din tid ändå är ute så att säga. Du verkar lite äldre. 
  • Anonym (mel b)
    TvillingmammaVästgöte skrev 2024-01-08 18:32:29 följande:

Apropå mångkultur. Statsministerns sa i sitt tal idag att när man blir svensk medborgare så ingår det att man skall vara beredd att försvara sitt land.

Hur kommer det fungera för alla dem i vårt land som har dubbla medborgarskap? Är de intresserade av att försvara Sverige? Jag har länge undrat hur man kan låta människor ha dubbla medborgarskap. Var har man då sin lojalitet? Om man har både ryskt och svenskt medborgarskap? Eller både svenskt och iranskt? Tex.
    Jag tänker också på mina indiska kollegor som är svenska medborgare, kommer de vilja vara med och försvara Sverige? Nej, de försvinner nog snabbt om det blir krig. 

Varför skulle man inte ha lust att försvara sitt land, sin stad och sina medmänniskor bara för att man har dubbelt medborgarskap? 

Tror de flesta är medvetna om att medborgarskap innebär att man kan bli inkallad och ombedd att göra sin plikt för landet. 
Svar på tråden Krig i Sverige