Inlägg från: Anonym (Oj) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Oj)

Krig i Sverige

Källa?

• Anonym (Oj)
    Anonym (?) skrev 2024-01-07 18:13:48 följande:

Sverige är inte medlemmar i Nato. Vi kommer inte få
     någon hjälp om något händer. Sveriges försvar är inte mycket att hänga i julgranen.

Då så. Om du tror på allvar att det blir krig så börja förbereda dig, Vem hindrar dig? 
  • Anonym (Oj)
    Anonym (?) skrev 2024-01-07 18:16:57 följande:

Om du läst starten i tråden så står det just ?hur hanterar man detta, vad ska man göra? = hur förbereder man sig?

Du ska kanske prata med de i din närhet istället för främlingar på FL? 

Ingen i tråden håller med dig i din analys, så prata med de som kommer att drabbas av dina förberedelser. Familj, arbetsgivare osv. 

• Anonym (Oj)
    Anonym (?) skrev 2024-01-07 18:21:57 följande:

Men snälla lilla människa. Googla på Carl-Oskar Bohlin så kommer det upp vem han är, vad han gör osv. hur är det propaganda?

Vad menar du att han skulle sagt, att det inte kan bli krig i Sverige? 

Det kan bli krig överallt. Kan. Det betyder inte att det blir det. 

• Anonym (Oj)
    Anonym (?) skrev 2024-01-07 18:55:57 följande:
    Fast snälla lilla du, Sverige är ju inte med i Nato! Varför pratar du som om vi vore det?

Varför är man ett rysstroll för att man visar oro kring ev krig? Man är väll snarare mer ett rysstroll om man går runt och påstår att det inte kommer hända och på så sätt få folk att inte förbereda sig? 

Du verkar inte insatt i hur Nato fungerar. 

Sedan är du väldigt nedlåtande i dina svar. Om du verkligen tror att det blir krig, så hade du inte gått in här för att få råd. Det är så genomskinligt. 

• Anonym (Oj)
    Anonym (?) skrev 2024-01-07 19:04:15 följande:
    Hur är jag nedlåtande när det är jag som gång på gång blir hånad och kallad rysstroll?

är en svensk kvinna på 25 år. inget rysstroll.
    Då känns det väl inte så lämpligt att kalla folk för Lilla vän? Vad är du då, en barnunge?
  • Anonym (Oj)
    Anonym (?) skrev 2024-01-07 18:55:57 följande:
    Fast snälla lilla du, Sverige är ju inte med i Nato! Varför pratar du som om vi vore det?

Varför är man ett rysstroll för att man visar oro kring ev krig? Man är väll snarare mer ett rysstroll om man går runt och påstår att det inte kommer hända och på så sätt få folk att inte förbereda sig? 
    Visar oro? Du pratar om att sluta jobba och umgås med familjen. Är du så orolig är det väl mer lämpligt att uppsöka en psykolog. 
  • Anonym (Oj)
    Anonym (?) skrev 2024-01-07 19:07:39 följande:
    Tycker att lilla vän är väldigt milt när jag blir kallad för både det ena och andra. Är väldigt allvarligt att kalla någon rysstroll och påstå att jag sprider propoganda när jag förklarat vart denna information finns att hitta.

Finns ingen information om krig. Be dina föräldrar förklara vad som står i Expressen istället. 

Förresten, vad säger dina närmaste, är de lika oroliga?

• Anonym (Oj)
    Anonym (E) skrev 2024-01-07 19:15:55 följande:

Ganska oundvikligt att se rubriken när man kommer in på familjeliv. 

Varför då klicka? Ditt val, det finns annat att läsa om. 
Svar på tråden Krig i Sverige