Inlägg från: Jhannis |Visa alla inlägg
  • Jhannis

Farmen 2024

Nandez skrev 2024-01-18 19:47:26 följande:

Jennifers vapendragare åker hem

Skrattande
  • Jhannis
    Nandez skrev 2024-01-18 19:50:45 följande:

Usch, vad jag retar mig på en del

Du är inte ensam om att reta dig på en del
  • Jhannis
    Nandez skrev 2024-01-18 19:58:05 följande:

Heja Alessia

Hoppas Alessia väljer andre kämpe från sin egen grupp och i så fall Jennifer så hon åker ut......
  • Jhannis

Ni som har Aftonbladet plus kan ni läsa om Farmen idag vad som menas 

Skärpning, TV4 ? vi kan inte ha det så här längre
    helskärmGäller alltså Farmen....
    Hade varit intressant ''
  • Jhannis
    Jhannis skrev 2024-01-18 23:14:42 följande:

Ni som har Aftonbladet plus kan ni läsa om Farmen idag vad som menas 

Skärpning, TV4 ? vi kan inte ha det så här längre
    helskärmGäller alltså Farmen....
    Hade varit intressant ''
    Det ska stå Gäller farmen ...vet inte vart i från helskärm kom med
  • Jhannis
    molly50 skrev 2024-01-19 00:03:22 följande:
    Det handlade om att deltagare väljer att lämna utan att programledaren Anna försöker övertala dem att stanna kvar.

Dessie hade tydligen också lite ångest över allt tjafs och bråk.
    Märkligt då att hon själv valde att vara delaktig i det.
    Även om hon själv ansåg sig vara neutral.
    Jag håller med om att Anna inte kommer in och pratar med dem som väljer att lämna....Tror att det gjordes på Guttas tid.

Kan inte tänka mig att Dessie hade ångest för att det var tjaffs för hon var med Jennifer att se till att det blev intriger och med resten av gänget. Alla dem som ligger i Storbonde stugan borde få sig en rejäl avhylning av både Anna och produktionen för dessa människor är inte på en lekskola. Dem ska uppföra sig som vuxna människor under samma tak.
  • Jhannis
    molly50 skrev 2024-01-19 12:59:39 följande:
    Ja,det är möjligt. Jag minns faktiskt inte hur det var då.

Ja,det håller jag med om. Men det är väl produktionen som vil ha det så här.
    Det ska paktas och tjafsas och visa ska kunna glida genom tävlingen på en räkmacka och kunna vinna ändå.
    Och det irriterar mig.
    Det har känts skönt de gånger en ödmjuk och hårt arbetande person har vunnit.
    Helt klart ska en person som visat sina framfötter, som har lyssnat på hur uppgifterna ska göras, som kan sköta djuren, gården, grönsakerna....Ja allt vad som ska göras på en gård vinna. Fattar inte att det ska finnas amuletter som kan rädda vissa personer eller att vissa personer bara glider fram under inspelningen för att i slutet visa sin styrka och vinna.

Farmen för mig innebär att det ska skötas så som det gjordes på 1800-talet. Hårt arbete både för familjen och djuren. På Söndag kunde man koppla av lite och ta ett bad i sjön, dock även denna dag sköta djuren, laga mat, tvätta kläder, sängkläder, täcken och mattor.

Blir så less på produktionen som gjort det alldeles för lätt för sökande på senare år då produktionen bara vill att det ska vara intriger, slagsmål och mobbning, VART ÄR SVERIGE PÅ VÄG??????
  • Jhannis
    Nandez skrev 2024-01-20 16:16:17 följande:
    Ja, tråkigt nog så verkar det som om produktionen vill ha det så, kanske tror dom att tittarna vill se sådant
    Kanske fyrans tittarsiffror är så dåliga så dom hetsar på tjafs och intriger
    Jag läste om detta att produktionen hetsar deltagarna att det ska vara intriger. Vore kanske bästa att alla tv tittare bojkottar både Farmen och Robinson eftersom deltagarna inte får vara sig själva. Jag blir förbannad att det är så man gör Farmen. I framtiden kommer alla dessa deltagare vara mobbare och tro att om dem ställer upp med intriger så är dom bra människor.....SJUKT av producenterna att hetsa upp deltagarna.
  • Jhannis
    Nandez skrev 2024-01-21 20:04:35 följande:

Jojje har ont, stackars liten

Jag tror att Jojje använde ordet   "Jag har ont i tanden" tanden för att inte säga sanningen att han kände sig dum när det kom fram att han använt Cornelia och Ronja som hackkyklingar och valde att lämna. Hade han fått hjälp med tanden på orten så hade mobbningen mot tjejerna fortsatt. Jag hoppas att även Jennifer lämnar för hon är jobbig.
  • Jhannis
    Nandez skrev 2024-01-21 20:18:31 följande:

Dåligt val av belöning, det kortsiktiga

Ja verkligen...gott en stund, men långsiktigt hade gett dem mer i matväg.
Svar på tråden Farmen 2024