Mögliga fönster
Har 2 fönster i sovrummet. Fönster har dubbel glas, alltså man kan öppna fönstret. Och ena fönstret är det alltid imma INUTI, mellan glasen. Alltså ej imma på fönstret inifrån. Utan inuti mellan glasen. Fönstret läcker alltid också när det regnar och det luktar mögel. Hyresvärden ska bara isolera på utsidan för att vatten inte ska in. Men snälla. Fönstret verkar ju kaputt. Hur går jag tillväga? Idioten lyssnar inte ens heller
Är du med i hyresgästföreningen så bör du kontakta dem snarast och snacka med dem om hur du skall gå till väga när hyresvärden vägrar att lyssna.
Det var så jag gjorde när min hyresvärd vägrade att lyssna när jag hade trasiga skåpluckor i köket och de fulade med "vi har ingen ersättningsluckor"..
I tre års tid hade jag frågat om de kunde byta ut de trasiga. Till slut kontaktade jag hyresgästföreningen, fick en blanket från dem med deras namn och logga och fick fylla i vad som vad fel och lämna sedan in till hyresvärden.. Det tog fart 3 veckor senare hade jag nya fräscha skåpluckor i köket. 😈😁