• Anonym (B)

Dejten dumpstrar. Ok eller inte ok?

Anonym (ABC) skrev 2024-03-25 14:24:25 följande:
    Ja, det behöver inte ha det minsta med snålhet att göra.
    Men oftast har det ändå det. Att vara så billig som möjligt i att dumpstra kommer rent logiskt också att överföras i relationen till ens partner. En snål människa är det oftast på fler sätt en ett enda.
  • Anonym (B)
    Tukt skrev 2024-03-25 15:25:11 följande:
    Åter igen, bara för att man skriver att man har skrivit något...
    Men ska vi utgå i från att du inte kan?
    Nej, självklart inte då jag vet mycket väl hur snåla män (de flesta av er) fungerar. Precis som de flesta övriga kvinnor vet och undviker er vilket de bör. Ingen blir lycklig med en snål partner som inte bjuder på fika saker. Dumpstrargrejer är ingen komplimang eller tecken på att man bryr sig på riktigt.
  • Anonym (B)
    Tukt skrev 2024-03-25 20:58:02 följande:
    Nu får du ta och förklara vad ordet "vet" betyder för dig. Det verkar inte vara det samma "vet" som resten av världen använder sig av.
    Jag har redan förklarat det otaliga gånger. Läs tråden som sagt eller lägg ner ditt poänglösa tjafsande som inte leder nån vart ändå
  • Anonym (B)
    Tukt skrev 2024-03-26 20:50:49 följande:
    Jag var med redan från sidan ett på tråden. Det var ett rätt konstruktivt samtalsklimat till sidan 6 när du klev in. Där ifrågasatte jag dina fördomar och hur du motiverade dessa. Sedan har jag läst alla dina inlägg till här och nu på sidan 19. Hade jag fått ett svar på något, det allra minsta så hade jag slutat för länge sedan.
    Tycker du på allvar du kan underbygga dina påståenden när du själv inte ens kan redogöra för var i tråden de finns?
    Jo, jag har redan förklarat ett antal gånger hur jag tänker och resonerar och om erfarenheter och jag tänker inte skriva dem igen. Sluta tjafsa, sluta tramsa, sluta upp dina meningslösa svar för sista ordet kommer du ändå aldrig att få. Glöm det.
  • Anonym (B)
    Anonym (Dumpstrar-dejten) skrev 2024-03-27 15:27:13 följande:

Någon som variy ute och dumpstrat påskmat?

Verkligen inte. Usch Kräks
  • Anonym (B)
    Tukt skrev 2024-03-27 17:40:27 följande:
    Men varför har du sådana principer och låsningar. Det räcker ju att du förklarar en enda gång till så torde väl allt bli kristallklart. Så slipper vi det här.
    Jag har som sagt redan förklarat ett antal gånger. Att du inte förstår skriven text är inte mitt problem. Lämna tråden själv så slipper du fler svar från mig. 
  • Anonym (B)
    Tukt skrev 2024-03-28 07:43:50 följande:
    Och vad är det som ger dig känslan att äga tråden? Är det samma känsla som du känner när du anser dig ha rätt att uttrycka dig fördomsfullt eller kränka andra?
    Har inte sagt något om att "äga tråden". Skitsnack från dig igen.

Jag har bara sagt som det är. Handlar inte om fördomar utan om att snåla kräk  inte är dejtingmaterial. Att varna via denna tråd är i välmening till kvinnor som inte heller vill dejta gnidna äckeltöntar till "män".
  • Anonym (B)
    Tukt skrev 2024-03-30 13:52:20 följande:
    Att det finns "snåla kräk" är ju inget konstigt, det fattar ju de flesta. Men det är ju inte det du påstår, utan att alla eller de flesta män är snåla.
    Så då varnar du generellt kvinnor att inte ha med män att göra då?
    Jag varnar för manliga dumpstrare då de lär vara snåla i alla avseende med sitt låga beteende. Särskilt de som dyker ner i sopor och containers. Riktigt osmakligt.

Resten av alla snåljåpar kan man ställa krav på istället så de skärper till sig och bjuder till. Ingen kvinna bör nöja sig med ett vidrigt snålarsle till partner som inte vill dela med sig.
  • Anonym (B)
    Tukt skrev 2024-03-30 21:29:34 följande:
    Fast du har ju sagt att män "oftast är snåla i sin personlighet". Bland annat i inlägg 71. Hur ska du ha det? Eller minns du inte vad du skriver?
    Ja, detta motsäger ingenting. Jag vet att män är snåla i sin personlighet, helt naturligt. Det betyder inte att kvinnor ska sluta ställa krav om förändring.

Nej, jag har inga problem med att minnas. Det är du som har en tröttsamt undermålig tolkningsförmåga som sagt. Sluta tjafsa nu. Du kommer inte att få sista ordet ändå så meningslöst att fortsätta. Ge dig. 
  • Anonym (B)
    Tukt skrev 2024-03-31 16:07:57 följande:
    Ja, eller så kan ju du helt enkelt svara på, i alla fall, någon av de frågor jag ställt runt det du vräker ur dig här inne.
    Kan vi göra så?
    Jag har redan svarat. Sluta tjafsa nu. 
Svar på tråden Dejten dumpstrar. Ok eller inte ok?