• Anonym (B)

Dejten dumpstrar. Ok eller inte ok?

Tukt skrev 2024-03-19 18:36:59 följande:
    Men är den här så kallade snålheten generell eller gäller den bara pengar?
    Generell såklart då generositet handlar mycket om att bjuda på saker och saker kostar liksom pengar. Duuh!
  • Anonym (B)
    Tukt skrev 2024-03-19 21:09:45 följande:
    Egentligen borde det väl då vara tvärt om, i fall man dumpstrar. Att man får mer pengar att spendera på sin partner, eftersom maten blir så pass mycket billigare.
    Nej, det låter inte logiskt alls. En människa som är ekonomiskt snål i den grad att han dumpstrar  kommer att vara det i fler avseenden än ett. Det kommer att gå ut över andra. Snålhet är allomfattande.
  • Anonym (B)
    Tukt skrev 2024-03-20 07:19:32 följande:
    Vilket för oss tillbaks till: Vad har du för belägg i att någon som dumpstrar gör det av ekonomiska skäl. Det finns ju många som vittnar om andra och flera orsaker.
    Erfarenhet som sagt, både från mig själv och andra kvinnor genom hela livet.

Plus grundläggande förståelse för mänsklig psykologi, till skillnad från dig minst sagt.
  • Meddelande borttaget
  • Meddelande borttaget
  • Anonym (B)
    Tukt skrev 2024-03-21 10:48:31 följande:
    Ja, fast vad du har erfarenhet av är ju heller inget som per automatik behöver vara stämma med verkligheten. Det blir ju lite som om du skulle få för dig att alla män accepterar det beteende du uppvisar här inne. Och det tror jag du själv förstår att de inte gör.
    För hundrade gången så handlar det verkligen inte bara om mina erfarenheter. 

Bryr mig inte om vad ni tycker. Jag kommer att fortsätta tala om sanningen så länge du fortsätter ditt tröttsamma tjafsande
  • Anonym (B)
    Tukt skrev 2024-03-22 22:14:23 följande:
    Så du menar att dina erfarenheter per automatik då blir "sanning"? För du förklarar ju inte vad du baserar det på, eller backa upp det med någon form av fakta.
    Jo,  jag har förklarat säkert tto gånger för din sega hjärna nu att det handlar om samlad erfarenhet och detta talar sitt tydliga språk. Män är snåla. Dumpstrande män är det på ett tydligare sätt. 
  • Anonym (B)
    Tukt skrev 2024-03-23 09:27:23 följande:
    Att man berättar att man berättar något, är inte det samma som man berättat något.
    Jag har berättat sanningen och bryr mig inte om dina töntiga ordlekar så.
  • Anonym (B)
    Tukt skrev 2024-03-24 09:29:19 följande:
    Om något är sanning så bör det kunna belägga, annat än med sin egna erfarenhet. Det har du inte gjort.
    Jo, det har jag visst gjort. 
  • Anonym (B)
    Tukt skrev 2024-03-25 14:16:52 följande:
    Då borde du enkelt kunna hänvisa till det inlägget.
    Har skrivit det i många inlägg nu. Vill du hitta så är det upp till dig att läsa i tråden. Jag är inte din dadda och tänker inte göra det åt dig. 
Svar på tråden Dejten dumpstrar. Ok eller inte ok?