• Tukt

Dejten dumpstrar. Ok eller inte ok?

Anonym (B) skrev 2024-03-19 01:15:02 följande:
    Det är samma sak och hör ihop. Sparsamhet är bara ett förskönande ord för snål egoist eller fattiglapp. 
    Vad sägs om att slå upp de båda orden i SAOL och jämföra? 
  • Tukt
    Anonym (B) skrev 2024-03-19 17:16:30 följande:
    Ännu ett totalt intelligensbefriat inlägg från dig. Vad nåt lexikon säger har noll betydelse för hur snåla män väljer att feltolka och försköna usla drag av sin egen personlighet.
    Men du menar att sparsam och snål är samma sak? Eller betyder inte ord något alls för dig? Det är mer vad som känns rätt som gäller?
  • Tukt
    Anonym (B) skrev 2024-03-19 17:49:23 följande:
    Nej dumskalle. Sparsam är ett ord som förvrängs och används av snåla män för att de inte vill framstå som snåla. Redan sagt om du orkat läsa.
    Nåja, du skrev faktiskt "Det är samma sak och hör ihop."
    Men du har alltså aldrig mött en man som inte är "snål"? Inte en enda?
  • Tukt
    Anonym (B) skrev 2024-03-19 18:32:29 följande:
    Underförstått att det är dessa snåljåpar till män som resonerar på det sättet. Men sånt går väl rakt förbi din defekta autisthjärna.

De allra flesta har varit snåla. Spelar ingen roll i helheten att det finns några få undantag som inte är snåla.
    Men är den här så kallade snålheten generell eller gäller den bara pengar?
  • Tukt
    Anonym (B) skrev 2024-03-19 18:41:54 följande:
    Generell såklart då generositet handlar mycket om att bjuda på saker och saker kostar liksom pengar. Duuh!
    Egentligen borde det väl då vara tvärt om, i fall man dumpstrar. Att man får mer pengar att spendera på sin partner, eftersom maten blir så pass mycket billigare.
  • Tukt
    Anonym (B) skrev 2024-03-20 00:33:08 följande:
    Nej, det låter inte logiskt alls. En människa som är ekonomiskt snål i den grad att han dumpstrar  kommer att vara det i fler avseenden än ett. Det kommer att gå ut över andra. Snålhet är allomfattande.
    Vilket för oss tillbaks till: Vad har du för belägg i att någon som dumpstrar gör det av ekonomiska skäl. Det finns ju många som vittnar om andra och flera orsaker.
  • Tukt
    Anonym (B) skrev 2024-03-20 15:31:54 följande:
    Erfarenhet som sagt, både från mig själv och andra kvinnor genom hela livet.

Plus grundläggande förståelse för mänsklig psykologi, till skillnad från dig minst sagt.
    Men ens egna erfarenhet kan väl ändå inte vara talande för hur saker faktiskt är? Jag har ganska många saker jag kan störa mig på i omgivningen, exempelvis folk med kraftigt generaliserade fördomar. Men jag utgår inte i från att det jag ser gäller samhället i stort.
  • Tukt
    Anonym (B) skrev 2024-03-20 16:15:44 följande:
    Jag pratar inte bara om mina egna erfarenheter idiot
    Men hur stor chans tror du dig ha att bedöma det? Du har skrivit otrevligheter till  mig i snart hundra inlägg. Verkar det som jag bryr mig?
  • Tukt
    Anonym (B) skrev 2024-03-21 06:08:56 följande:
    Jag har som sagt erfarenhet av snåla vider och det är allt du behöver veta din loserincel.
    Ja, fast vad du har erfarenhet av är ju heller inget som per automatik behöver vara stämma med verkligheten. Det blir ju lite som om du skulle få för dig att alla män accepterar det beteende du uppvisar här inne. Och det tror jag du själv förstår att de inte gör.
  • Tukt
    Anonym (B) skrev 2024-03-22 13:44:30 följande:
    För hundrade gången så handlar det verkligen inte bara om mina erfarenheter. 

Bryr mig inte om vad ni tycker. Jag kommer att fortsätta tala om sanningen så länge du fortsätter ditt tröttsamma tjafsande
    Så du menar att dina erfarenheter per automatik då blir "sanning"? För du förklarar ju inte vad du baserar det på, eller backa upp det med någon form av fakta.
Svar på tråden Dejten dumpstrar. Ok eller inte ok?