• Anonym (B)

Dejten dumpstrar. Ok eller inte ok?

Tukt skrev 2024-03-13 23:18:00 följande:
    På vad sätt är det känt att män är snåla? Det enda du lägger fram är ju dina egna personliga erfarenheter. Det säger väl egentligen mer om dig själv än om män och om dumpstring generellt.
    Det är allmän kännedom att män är mer snåla än kvinnor. Precis som det är allmänt känt att män är mindre empatiska än kvinnor. Eller gillar fotboll mer än kvinnor.
    Man behöver liksom inte leta fram nån statistik för att veta detta. 

Nej, det säger ingenting om mig personligen, dumheter. 
  • Anonym (B)
    Tukt skrev 2024-03-13 23:26:07 följande:
    Om det är "allmän kännedom" torde du ju kunna hitta något som backar upp dina påståenden. Kan du det eller inte? Är det dina personliga erfarenheter däremot, så är det något annat. Bestäm dig.
    Sök själv på snåla män i Google search. Eller varför inte härinne på Familjeliv där det finns kvinnor som kan vittna om samma sak. 

Jag har redan bestämt mig och varit konsekvent i mina svar hela tiden. Att du inte fattar detta är ditt bekymmer, inte mitt. Sluta tjafsa. Sluta svara. 
  • Anonym (B)
    Tukt skrev 2024-03-13 23:42:43 följande:
    Det är ditt påstående. Googla fram det själv.

Du skriver att män gillar fotboll "mer". Just "mer" är i det här fallet en känsla, ett antagande. Eller rent av en fördom.
    Ser man på kvinnor som spelar eller är engagerade i fotboll, så finns det ett engagemang som säkerligen går att jämföra med mäns intresse för samma sport.
    Men det är fortfarande ett antagande en känsla.
    Hade du däremot sagt "fler", så hade det förmodligen varit mätbart. Fler går på fotbollsmatcher med herrlag, än damlag, och letar man kan man säkert få fram statistik på att det är övervägande män på matcherna också.
    Men för dig är det samma sak, eller?
    Nej, det är observationer som typ alla lagt märke till utom vissa insiktslösa då som svävar med sina huvuden upp i det blå.

Sluta hänga upp dig på struntdetaljer som mer eller fler. Du gör dig bara löjlig och tröttsam. Sluta svara. Sluta upp med ditt meningslösa tjafsande. Lämna mig ifred. 
  • Anonym (B)
    Tukt skrev 2024-03-14 07:42:53 följande:
    En observation är när man ser en fågel på himlen, eller ett skräppapper på backen. Det betyder egentligen inte mer än att man sett något. En observation i ett laboratorium eller ett statistiskt underlag är något annat.
    Inget konstigt med det. Men det är skillnad. Och jag efterfrågar bara vad du grundar ditt resonemang på. En subjektiv betraktelse, eller något grundat i antingen fakta, statistik. Alternativt att det baseras på vad som skrivits i tråden.
    Jag har redan svarat på den frågan också. Flera gånger och trots detta fortsätter du ditt tröttsamma tjafsande.
    Och nej, observationer gör man även till vardags i många situationer och inte bara i laboratorier eller i himlen, sånt larv du kommer med. Återigen - sluta tjafsa, sluta tramsa. När ska du fatta att jag inte vill prata med dig? Bara lägg ner.
  • Anonym (B)
    Tukt skrev 2024-03-14 16:29:45 följande:
    Om du inte vill diskutera. Har du bara att avsluta diskussionen. 
    Jag fortsätter för att förstå hur du tänker. Något du inte är direkt hjälpsam med.
    Förstår fortfarande inte varför det är så farligt att läsa de andra inläggen i tråden. Men förklara gärna.
    Jag har redan svarat på din sista fråga om kvinnliga dumpstrare  tråden och har ingen lust att upprepa mig 
    Jag vill inte diskutera med dig mer och denna diskussion avslutas av mig, ingen annan. Sluta svara, sluta tjafsa 
  • Anonym (B)
    Tukt skrev 2024-03-14 17:56:26 följande:
    Men du svarar ju inte på frågan. Frågorna. Du påstår dig också på något sätt äga diskussionen. Reflektion: Det gör du inte.
    Så vi tar det igen. Varför vill du inte läsa tråden? Vad har du för grund i dina påstående. Du kan där inte klargöra om det är en subjektiv upplevelse eller om det är fakta. Och är det just det sistnämnda har du inte delat med dig av bevis som stödjer din tes. Det är kutym vid påståenden.
    Så svara på frågorna, så kan vi avsluta sedan.
    Jag har redan svarat på alla dina frågor och har ingen lust att upprepa mig. Sluta svara.
  • Anonym (B)
    Tukt skrev 2024-03-15 23:47:17 följande:
    Nej, du har faktiskt inte svarat på en enda fråga. Men jag ger dig chansen igen. 
    Vi börjar med: Varför har du inte läst den tråd du har åsikter om?
    Jo, jag har redan svarat på allt och tänker inte göra det igen. Sluta tjafsa, sluta svara mig. Få in i ditt huvud nån gång att jag vill inte prata med dig. 
  • Anonym (B)
    Anonym (ABC) skrev 2024-03-16 00:31:23 följande:
    +1
    Som sagt. Redan svarat på allt och tänker inte göra det igen.
  • Anonym (B)
    Tukt skrev 2024-03-16 08:35:45 följande:
    Men du har ju suttit här och slängt ur dig en rad fördomar. Och människor som uttrycker sig fördomsfullt tenderar ju ofta att framstå som.... ja, lite korkade.
    Så varför inte ta chansen att förklara dig?
    Vad grundar du dina "åsikter" på? Är det personliga erfarenheter, eller fakta?
    Nej, jag har inte slängt ur mig några fördomar, trams och nonsens från dig. Du är den enda korkade här.

Har redan sagt vad jag grundar mina åsikter på. Sluta svara mig, lägg ner ditt tröttsamma meningslösa tjafs.
  • Anonym (B)
    Tukt skrev 2024-03-16 14:09:00 följande:
    Det är ingen som tvingar dig in i forumet, det är ditt val.
    Nej, du har inte svarat på en enda fråga. Men om inte, kan du upprepa vad du bygger dina (fördomar) antaganden på?
    Jo, jag har svarat på precis alla frågor i tidigare inlägg och kommer inte att upprepa dessa svar. Jag har inga fördomar som sagt. Sluta svara, sluta upp med ditt meningslösa tjafsande. 
Svar på tråden Dejten dumpstrar. Ok eller inte ok?