• Tukt

Dejten dumpstrar. Ok eller inte ok?

Anonym (B) skrev 2024-07-24 13:37:35 följande:
    Du får inga fler förklaringar för miljonte gången. Sluta svara.
    " Ännu ett totalt intelligensbefriat inlägg från dig. Vad nåt lexikon säger har noll betydelse för hur snåla män väljer att feltolka och försköna usla drag av sin egen personlighet."
  • Tukt
    Anonym (abc123) skrev 2024-07-25 23:40:51 följande:
    Om någon säger till dig "var tyst nu". Förstår du vad det innebär och hur du då bör agera?
    Definitivt. Men om man befinner sig i ett diskussionsforum och inte vill diskutera så ligger nog ansvaret på en själv och inte den som gör precis det som platsen är avsedd för.
    Hur svårt kan det va?
  • Tukt
    Anonym (abc123) skrev 2024-07-25 23:52:57 följande:
    Men du måste ju förstå att den personen inte vill diskutera något mer med dig. Eller? Om hen säger att du inte skall skriva något mer till den. Tar du det som en öppning till att fortsätta "diskutera"?
    Ja men jag gör  det det  som här stället är till för. Att diskutera. Jag försöker hålla mig till ämnet men det är svårt, men jag försöker.
    På vad sätt menar du att det är mitt ansvar att sluta? Gäller det i så fall i övrigt när man gör något på en plats som är avsett för något? Typ en innebandyplan. Laget ska försöka träna, men en person bara står där mitt på planen och bromsar träningen. Är det då rimligast att den som inte ska spela går av plan, eller de som faktisk ska vifta runt med sina klubbor...?
  • Tukt
    Anonym (abc123) skrev 2024-07-26 00:23:40 följande:
    Du behöver nog inte fundera så mycket mer på detta och inte heller lägga så stor vikt på om någon skulle uppmana dig, att nu skall du vara tyst och inte säga/skriva något mer. Vill du ha sista raden så kan det vara lämpligt att trycka in ok.
    Vet inte vart du vill komma. Men ansvaret ligger faktiskt inte på mig. Om jag lägger 90 sekunder om dagen på att försöka förstå vad en person faktiskt menar, så är det sekunder jag gärna tar.
  • Tukt

Att försöka få det att vara ett ofredande håller inte. Vad man sedan använder för anonymt nick.
    I ett diskussionsforum diskuterar man eller låter bli. Svårare än så är det inte.
    Att efterfråga någon form av empati kan vara svårt om man samtidigt vräker ur sig otrevligheter.

• Tukt
    Anonym (B) skrev 2024-07-25 13:37:19 följande:
    Som sagt.
    Som sagt vaddå? Tycker du inte att dina åsikter förtjänar att lyftas fram?
  • Tukt
    Anonym (B) skrev 2024-07-26 15:09:56 följande:

Som sagt. 

Ännu en klassiker.
    "Nej som sagt. Det handlar inte om kön utan om dåliga egenskaper såsom snålhet vilket jag hittills nästan enbart sett hos barn och vuxna män."
  • Tukt
    Anonym (B) skrev 2024-07-27 13:36:40 följande:
    Som sagt.
    Men är det inte en smula motsägelsefullt att först säga att det inte handlar om kön för att sedan fastslå att det gör det.
  • Tukt
    Anonym (B) skrev 2024-07-28 12:38:03 följande:
    Som sagt -
    Har du stor erfarenhet av snåla barn?
  • Tukt
    Anonym (B) skrev 2024-07-29 12:15:56 följande:
    Ja.
    Trevligt, nu är det ju nästan en diskussion. Men ska jag tolka det som att du hatar barn?
Svar på tråden Dejten dumpstrar. Ok eller inte ok?