• Tukt

Dejten dumpstrar. Ok eller inte ok?

Anonym (B) skrev 2024-07-18 12:59:31 följande:
    Jo, jag har svarat på allt så sluta tjata. Stick och brinn
    Varför är du otrevlig? Finns ingen anledning till.
  • Tukt
    Anonym (B) skrev 2024-07-19 18:23:43 följande:
    Sluta tjafsa. Far åt skogen
    Nej är du in en diskussion är det ditt ansvar att uppföra sig. Ingen annan.
    I övrigt är det inte jag som skriver till dig som "anonym". Men de tendera lätt bli en lägre nivå när folk inte ens kan använda ett registrerat nick i diskussionen, även om "anonym" denna gång visar på ett pedagogiskt sätt varför man bör ta det där ansvaret och uppföra sig.
  • Tukt
    Anonym (B.) skrev 2024-07-20 12:47:59 följande:
    Sluta svara, sluta citera mig. Försvinn
    Men du brukar ju argumentera för dina åsikter utifrån personliga upplevelser. Nu borde du ha en upplevelse av att ditt sätt att bemöta mig inte riktigt fungerar. Drar du några liknande slutsatser om det?
  • Tukt
    Tukt skrev 2024-07-21 00:16:13 följande:
    Men du brukar ju argumentera för dina åsikter utifrån personliga upplevelser. Nu borde du ha en upplevelse av att ditt sätt att bemöta mig inte riktigt fungerar. Drar du några liknande slutsatser om det?
    Om man tittar i Svenska akademiens ordlista så står det så här:
    tjata verb ~de ~t 
    ? upp­repa sig, tjafsa
    Det är alltså den som säger samma sak hela tiden som tjatar, inte den som försöker diskutera.
    Om du däremot har svårt med ord och så, kan du säga till, för då kan man ta höjd för detta i diskussionen.
  • Tukt
    Anonym (abc123) skrev 2024-07-21 00:35:15 följande:

Detta måste vara två bootar som har hamnat i någonslags loop. Rundgången har hållit på sedan i vintras.

Jag är i högsta grad levande. Men oklart med den "andra".Cool
  • Tukt
    Anonym (B) skrev 2024-07-21 20:57:58 följande:
    Nej. Sluta tjata, sluta citera, sluta tilltala. Försvinn. Dra åt helvete
    Nej? Vadå "nej"?
  • Tukt
    Anonym (B) skrev 2024-07-22 14:28:07 följande:

Sluta tjata. 

Det är väl bättre att du förklarar vad det var du svarade "nej" på. Det är ju bara några rader upp, så det borde väl rimligen kunna förklaras.
  • Tukt
    Anonym (B) skrev 2024-07-23 13:38:04 följande:
    Nej. Sluta svara.
    Nej, varför skulle jag det. Är fortfarande intresserad av hur du tänker. Så bättre du svarar på frågor än att försöka förolämpa mig med diverse förolämpningar för det fungerar inte.
  • Tukt
    Anonym (abc123) skrev 2024-07-24 14:23:17 följande:

Ni svarar ju varandra hela tiden bara just genom att skriva tillbaka! Det är som att spela pingis, ping - pong fast utan syfte.  

Syftet är att diskutera. Så jag försöker.
  • Tukt
    Anonym (abc123) skrev 2024-07-24 19:52:59 följande:
    Hur tycker du att det har gått med diskussionen så här långt? Har ni kommit fram till någonting?
    Nej inte direkt. Men ändå rätt intressant med tanke på de rätt grova påhoppen som på olika sätt dykt upp på olika vis. 
    Jag ska vara borta några dagar nästa vecka. Men sedan tänker jag mig att vi fortsätter. Har satt ribban vid ett år.Så någon gång i vår med andra ord.
Svar på tråden Dejten dumpstrar. Ok eller inte ok?