• Anonym (B)

Dejten dumpstrar. Ok eller inte ok?

Tukt skrev 2024-04-28 16:23:47 följande:
    Tidigare skrev du "Sparsamhet är bara ett förskönande ord för snål egoist eller fattiglapp". Har du aldrig träffat på någon som faktiskt är sparsam, utan att den är snål och egoist?
    Nej, aldrig.
  • Anonym (B)
    Tukt skrev 2024-04-29 17:51:40 följande:
    Du har aldrig träffat på någon man som inte är snål? Eller har du inte skrivit det? Menar du nekar ju rätt frekvent att du skrivit saker, där av frågan...
    Ja, jag nekar till mycket då du så tröttsamt ska missuppfatta så mycket av det jag skriver.

Självklart har jag hela tiden pratat om män då tråden handlar om dejting och jag dejtar inte kvinnor.
  • Anonym (B)
    Tukt skrev 2024-04-30 19:46:35 följande:
    Det kan ju vara för att du helt enkelt inte svarar, någonsin, på frågan.
    Nu frågade jag: Du har aldrig träffat en man som inte är snål?
    Då börjar du prata om män och dejting. Det är inte ett svar på frågan.
    Trams och goja från dig i vanlig ordning. Jag har svarat på precis allt och din dåliga tolkningsförmåga är inget som du kan belasta mig för.

Tråden handlar om dejting och jag har aldrig träffat en man som varit givmild, varken bland vänner, släktingar eller män i allmänhet. Med några få undantag som jag kan räkna på min ena hand då. 
  • Anonym (B)
    Tow2Mater skrev 2024-04-30 23:18:21 följande:
    Så din vetenskapliga grund är släkt och vänner och män du träffat?
    Nej, det har jag aldrig sagt. Du läser som en kratta. 
  • Anonym (B)
    Tow2Mater skrev 2024-05-01 00:14:56 följande:
    Vilken vetenskaplig grund då?
    Har jag redan förklarat i tidigare inlägg och tänker inte rapa upp detta nåt mer som sagt.
  • Anonym (B)
    Tow2Mater skrev 2024-05-01 00:32:21 följande:
    Men igen, du blandar "anekdoter" med "vetenskap". Det är inte samma  sak.
    Nej, det gör jag inte.
  • Anonym (B)
    Tukt skrev 2024-05-01 09:45:52 följande:
    Nu svarade du ju faktiskt på frågan. Det tackar jag för.
    Men vad menar du egentligen med "givmild"? Menar du att kvinnor ger dig en massa saker som män inte gör?
    De enda som varit generösa mot mig genom hela livet har varit kvinnor ja. Män har det inte i sig helt enkelt. Den där glädjen av att se en annan människa glad av ens egen omtanke och generositet.

Känner inga kvinnliga dumpstrar heller för den delen. Möjligen att det existerar bland några få hemlösa damer. kvinnor med sociala handikapp som autism har jag också uppfattat som snåla men såna måste man ju inte umgås med heller.

Jag har redan svarat på alla dina frågor så var lagom dryg.
  • Anonym (B)
    Tow2Mater skrev 2024-05-01 19:49:28 följande:
    Ditt stora mansförakt fortsätter i en icke sinande ström.
    Och din tröttsamt usla tolkningsförmåga gör precis detsamma.

Handlar fortfarande inte om det manliga könet utan snarare en avsky för snålhet och gnidna människor.
  • Anonym (B)
    Tow2Mater skrev 2024-05-01 22:19:36 följande:
    Du sprider mansförakt med dina konstanta Män har det (generositet) inte i sig , Män är snåla - det är en allmän sanning , etc. Det handlar inte om min tolkning, det handar om vad du skriver = mansförakt!
    Nej du. Det handlar om hur verkligheten faktiskt ser ut och denna är inte alltid så PK som du önskar.
  • Anonym (B)
    Tow2Mater skrev 2024-05-01 22:34:19 följande:
    Du har fel, du beskriver din (och dina medssystrars vilka tydligen hänger med samma klientel) anekdotiska erfarenheter, Det är ingen allmän sanning. Att du skriver det är allmän sanning = manförakt delux!
    Nej, att påpeka allmänt kända sanningar har inget med något könsförakt att göra. Jag hade gjort detsamma om det istället vore kvinnor som var snålast så nej, inget manshat, bara dålig läsförmåga från dig som sagt.
Svar på tråden Dejten dumpstrar. Ok eller inte ok?