• Anonym (Real)

Dejten dumpstrar. Ok eller inte ok?

Jag dumpstrade när jag var yngre för att det var spännande. Fann en gång bakom ett bageri en hel sopsäck full med fortfarande varma weinerbröd. Var väl kanske ett par hundra styck totalt? 

Hittade också en gång kanske 20-30st rejäla arbetshandskar en gång, tillsammans med några påsar jordgubbar. 

Har ingenting emot folk som dumpstrar i allmänhet, men i många fall har jag märkt att det är folk som är väldigt styrda av en viss ideologi. Iaf vars jag bor. Dessa personer tycker jag inte om. 

Måste inte handla om att störta regeringen och ned med kapitalism. Kan bara vara en rolig sak att göra för att få några saker gratis som annars hade hamnat på skroten. 

• Anonym (Real)
    Anonym (B) skrev 2024-04-02 23:41:12 följande:
    Vilken ideologi var detta? Typ miljönissar?
    Miljömuppar var väl minoriteten. Till en större grad var det antifa-medlemmar som strävade att störta samhället genom att dumpstra och sätta upp klistermärken på väggar. 
  • Anonym (Real)
    Anonym (B) skrev 2024-04-02 23:54:52 följande:
    Oj då. Ännu en anledning till att inte dejta dumpstrare då. Extremism är bara så oskönt, oavsett åt vilket håll den pekar.

Ja det finns ju en anledning till varför jag enbart gjorde det när jag var ung och dum. Det är skitäckligt att dumpstra. Mycket ruttet, mögel, råttor och annat skit. Ibland hade man tur ibland hade man otur. Men om man vill pröva själv så rek jag att inte gå till Ica, coop osv. Jag rek ställen som hårdvarubutiker, klädaffärer, elektronikaffärer och bagerier. 

Kalla mig snål men om jag kan få tag på ett verktyg eller en produkt som kostar 5000kr genom att gräva i en dumpster så gör jag det varje dag. Är bara att det händer väldigt sällan. 

Att dumpstra lite mer inriktat på det här sättet är inte så stor skillnad mot vad jag gör idag. Åka till bilskrotar för att hitta delar till mina projekt. Men folk som kan plocka upp frukt från en container full av ruttet skit, tvätta det under lite rinnande vatten och sen säga att det är någonting positivt har någonting fel i huvudet.

Svar på tråden Dejten dumpstrar. Ok eller inte ok?