Dejten dumpstrar. Ok eller inte ok?
Toppen! Jag har själv dumostrat i åratal
Tyvärr är det förmodligen slutdumpstrat nu iom de nya reglerna kring sophantering för affärerna från årsskiftet.
Toppen! Jag har själv dumostrat i åratal
Tyvärr är det förmodligen slutdumpstrat nu iom de nya reglerna kring sophantering för affärerna från årsskiftet.
Nu dumpstrar jag inte själv. Men de jag pratat med, läst om eller på annat sätt har erfarenhet av, är rätt medvetna människor. Om den mat de tar, skulle kunna mätta fattiga, så skulle de nog låta bli. Tror det problemet är lika stort som att folk stjäl ur tiggarnas muggar.
Den stora frågan är ju att man borde åskådliggöra slöseriet i samhället idag. Det är inte bara mat som slängs. Fungerande prylar som kanske har en kantstött förpackning eller säsongs-saker. Det är märkligt att vi pratar så mycket om miljöförstöring men inte lika mycket om överkonsumtion och svinn.
Skulle behövas en Greta Thunberg till fast fokus på svinnet.
Nu ska jag bege mig uti soprummet och se vad jag kan finna.
Kanske hittar en god ostmacka att äta!
Fan vet om jag inte ska börja dumpstra. Testa på det. Få höra andras reaktioner.
Jag känner nog inga snåla män. Inga jag kommer på i alla fall. Och absolut inte de som dumpstrar, de är tvärt om löjligt givmilda med både tid, pengar, kunskap och kärlek.