Inlägg från: Anonym (Hedda) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Hedda)

Dejten dumpstrar. Ok eller inte ok?

Anonym (Dumpstrar-dejten) skrev 2024-01-03 21:59:08 följande:
    Dejten dumpstrar. Ok eller inte ok?

Din toppendejt avslöjar att han/hon dumpstrar = letar bland sopor och containrar efter främst mat, men även fter andra saker.

Spontan tanke?

Wow modernt att återvinna! Usch, fy! Nja eller något annat?

Nästan allt annat i kontakten känns bra och lovande.
    Någon man vill träffa fler gånger och så kommer detta avslöjande.

Det skulle bero på övriga omständigheter om jag skulle kunna tänka mig att fortsätta träffa en sån kille..Men jag skulle nog dra örononen åt mig och inte vilja träffa honom om han var så pass fattig att han fick samla mat o liknande på det sättet för att överleva..Nej det skulle jag direkt sagt nej till faktiskt..

Om han gjorde det pga miljön eller/och för att hjälpa hemlösa eller liknande, men SAMTIDIGT var rik och/eller tjänade bra med pengar själv så hade jag bara sett det som en extra positiv kvalite. En riktigt bra rik kille med extra medkänsla 😂 
  • Anonym (Hedda)
    Anonym (Änumyor) skrev 2024-01-04 12:37:58 följande:

Det är ju synd att det slängs saker som det inte är något fel på, men tanken på att man dumstrar finner jag ganska motbjudande, färskvaror som kan ha legat i rumstemperatur 8-12h INNAN de hamnar i soprummet och för att inte nämna bakterierna i soprummet, golv, väggar och kärl kanske aldrig har rengjorts, och de bakterierna får ni in i erat hem, kyl och kök, hur steriliserar ni ens yttre förpackningar på effektivt sätt?

Sen får väl inte saker som har gått ut i datum säljas i butiken?
    Dessutom gör ni ju inbrott/olaga intrång för att sno sopor, är det verkligen värt det om man åker fast?

Du har aldrig jobbat med livsmedel va? 

Om du TROR att allt du köper från affären som "ska" vara färskvaror alltid är riktiga färskvaror-  så tror du fel, haha..😂 

Varor som ska vara sk färskvaror kan ibland ha legat i affärer i allt från dagar till månader beroende på vad det är..tills det säljs..

Så varor i affärer är inte mer färskt många ggr än det dom slänger bara för att slänga...som sen folk dumpstrar.. Jag har aldrig gjort det själv, men jag har jobbat med livsmedel så jag vet att det ibland kan säljas äldre sk "färskvaror" än dom varor som ibland slängs, tom.. Ja det är jättedumt.men, men.
    Affären vill tjäna pengar..

Så krasst sett kan den som dumpstrar få tag på färskare varor än den som handlar i affären ibland!
  • Anonym (Hedda)
    Anonym (Knut Kragballe) skrev 2024-01-05 22:50:35 följande:

Den stora frågan är ju att man borde åskådliggöra slöseriet i samhället idag. Det är inte bara mat som slängs. Fungerande prylar som kanske har en kantstött förpackning eller säsongs-saker. Det är märkligt att vi pratar så mycket om miljöförstöring men inte lika mycket om överkonsumtion och svinn.

Skulle behövas en Greta Thunberg till fast fokus på svinnet.

Har du inte förstått än att Greta Thunberg bara spelar ett spel? 

Hon skiter fullständigt i miljön..hur fan kan man tro på den bitchen. är du helt bakom flötet eller..vet du inte vem hon egentligen är?
Svar på tråden Dejten dumpstrar. Ok eller inte ok?