• Cececilia

BIM februari 2024

Flowerpower33 skrev 2024-02-11 17:14:07 följande:

Tredje gången jag testar idag, man har ju problem. Men jag är verkligen gravid! Helt sjukt! Och vilken skillnad på linjen sen imorse? 

Åh grattis 🥳
  • Cececilia
    Flowerpower33 skrev 2024-02-11 18:03:34 följande:

Tack! 🥹🥰 och grattis till dig, såg att du också fått ett plus 🌸 

Tack 🙏 
    Mariiiak94 skrev 2024-02-11 20:19:14 följande:

Tänkte jag skulle vänta med att testa mig till i morgon (Har BIM 14/2) men idag runt lunch när jag gick på toa såg jag på pappret liiiite brunaktig flytning.. Har haft Spotting innan mens dom 2 senaste månaderna så är livrädd nu för att de är ett misslyckat försök även denna månaden 😭 

Men jag funderar på att testa mig i morgon (måndag 12/2) men de kanske är korkat? Usch va jag känner mig nedslagen?

Det behöver inte betyda mens även om man får lite spotting, men förstår att det känns trist om du haft det innan mens tidigare. 

Gör det som du tror kommer kännas bäst oavsett vad det visar 😊 Under tiden vi försökt så har jag både väntat fram till bim eller dagen innan och börjat testa tidigt (Ibland redan från ÄL+9)

För mig var det jobbigt att vänta fram till bim, för det var alltid något som kanske kunde vara graviditetstecken som fick upp förhoppninga och då var det så tufft att först få ett blankt test och sen mens samma dag eller dagen efter. 
    När jag testat tidigt så kändes det lättare att det var blankt. Dels för att det kanske var för tidigt att visa och för att då kunde jag ignorera alla tidiga tecken som jag kände för då visste jag att de inte berodde på hcg. 

Men gör det som du tror kommer kännas bäst, hoppas på två linjer när du väljer att testa 🤞

• Cececilia
    Mariiiak94 skrev 2024-02-11 20:51:24 följande:

Fancyr: 

Tack, då kanske de är lika bra, är de bara 1 sträck så vet jag i förväg att de är kört.. Jag är 29år och detta är första barnet som jag och sambon försöker få. Om de inte tar sig denna månaden heller så kommer vi ringa vårdcentralen, vi har visserligen ?bara? försökt i 6 månader men sambon har diabetes typ 1 och de kan ju påverka allt också. När jag tog ut min hormonspiral så gjorde dom VUL samtidigt och då sa dom att allt såg fint ut för min del! Har en cykel på ca 31dagar och ägglossningen brukar ske runt dag 16 och mensen regelbunden så känns inte som att det är något ?fel? på min kropp men vem vet.. 😞 

Det behöver inte vara något fel alls 🥰 Vårt plus nästan exakt ett år efter vårt missfall och det pluset tog också en del försök innan det kom. Vi hade nästan gett upp att det skulle funka naturligt, men det blev två streck på testet denna gången 🥹🙏
  • Cececilia
    Mariiiak94 skrev 2024-02-11 21:09:59 följande:

Cececilia:

Jag är så imponerad över alla er som kämpat så länge och så himla glad för er skull att ni äntligen plussat! ♥️

Har du tagit något tillskott? Sett många rekommendera Rosenrot och bidrottninggel, kanske något som kan vara värt o testa? 😊

Ja man hoppas så mycket! Jag har flera gånger innan bim verkligen trott på plus men det bara blivit mens. Det är superhemskt att få förhoppningarna grusade, men man kommer orka så många försök som det krävs 🥰
    29 ska ju inte vara några bekymmer, jag fyller 32 iår och det är vårt första också om detta går vägen 🙏

om inte vårdcentrallen vill undersöka något går det söka privat. Kostar några tusen, men kan vara skönt att veta läget. 

jag har aldrig vågat ta naturläkemedel, men vart sugen på att testa de flesta 😅 Men nästan alla kan ge biverkningar när man googlar och i värsta fall ställa till cyklerna. Så råder dig att undersöka noga innan du börjar ta dem 😊

Men jag har tagit omega 3, vitamin c,d (&e efter ÄL) Q10 och de sista månaderna concieve plus fertility support. Innan jag tog voncieve plus hade jag gravid multivitminer istället. 
    Men har också varit toknoga med mellanmål för att hålla blodsockret stabilt och slutat med kaffe och försiktigt med socker. 

• Cececilia
    Mariiiak94 skrev 2024-02-11 22:13:39 följande:

Cececilia:

Jo visst är de så att man inte ger upp, men ibland kommer känslan om man någonsin kommer lyckas? 😞 

Ja blir vi nekade av vårdcentralen kan de nog vara värt att söka sig till en privat klinik för att vara säker då diabetes kan påverka kvaliteten på spermierna !

Jo de klart man kanske ska ta de med försiktighet! Sett många här inne rekommendera dessa två så därför blev jag lite nyfiken.. Just nu tar jag omega 3 och fertil + från holistic 😊

Kaffe har jag slutat med men kan väl erkänna att man äter lite choklad och naturgodis ibland 😅 Och energidricka har jag svårt att sluta med.. 

Jag vet precis känslan, hoppas ni får ett plus snart 🤞

Med omega 3 och fertil + borde du vara förberedd 🥰
    Ja man måste få godis ibland 🙈
  • Cececilia
    Fjällsockan skrev 2024-02-12 09:18:52 följande:

Inte skrivit något än sen januari BIM. Tänkte att denna gång ska jag verkligen invänta BIM - jag klarar det aldrig och testar alltid före. Tror kanske att jag hade en kemisk förra månaden. Cyklerna är 26-30 dagar (oftast 27), idag på dag 27, ingen mens och illamåendet slår till. I förra graviditeten kom illamåendet först vecka 8 så jag vet inte riktigt vad jag ska tro. Det som varit annorlunda denna månad är att jag varit på rätt bra humör, förutom igår då jag blev så trött. Mensen lurar säkert runt hörnet men åååh vad jag vill testa! 

Håller tummarna att kroppen inte lurar dig 🤞
  • Cececilia
    Flowerpower33 skrev 2024-02-12 10:16:24 följande:
    Jag tycker easy at home från amazon är bra! de har en app också som heter Premom, tar du bild på testen så anger den en ratio Och hittar din peak. Appen går att använda med andra test också, men tycker deras test varit väldigt bra 👍🏼 
    Håller med! Helt klart de bästa jag använt, och dessutom billiga 🤩
  • Cececilia
    SmallLemons skrev 2024-02-12 10:31:20 följande:
    Testade med RSFU vanligt test idag igen (med morgonurin) och fortfarande ytterst svagt streck (knappt urskiljningsbart). Men testade även med CB digital tidigt test och där stod det - Gravid! Glad
    Grattis 🥳 
  • Cececilia
    Mariiiak94 skrev 2024-02-12 16:58:18 följande:
    är de vanligt att rfsu testa tidigt ger spöksträck? Knappt att man ser ett sträck men kan de vara något?! Fick lite mörkare (ljusbruna) flytningar igår som fortfarande är kvar och trodde de va spottings innan mensen! Vågar inte hurra än, får fortsätta att ta test i morgon! (Har BIM på onsdag)
    omg! Ser två streck 🥳 håller tummarna att de fortsätter 🤞🥰
  • Cececilia
    Mariiiak94 skrev 2024-02-12 18:03:08 följande:

Cececilia:

fancyr:

Skönt att ni också ser streck!
    Men vågar som sagt inte ropa hej ännu då jag tänker att de kan vara spökstreck ! 
    ska fortsätta testa i morgon igen så får vi se ! 🥰

Jag tror verkligen att det är ett positivt! Men förstår att du vill se fler positiva test, det tar en stund att ta in ändå 🥰
    håller tummarna 🤞
Svar på tråden BIM februari 2024