• Cececilia

BIM februari 2024

Svartahallon skrev 2024-02-06 15:56:01 följande:
    Men eller hur!! Kom så jäkla oväntat 😅
    Hade ett samtal inbokat med kvinnokliniken idag som jag bokade innan jag tog testet. Hon sa att hon inte kan säga att det är ett missfall och bad mig vänta 4 (!!!!!) veckor innan jag testar igen. Skulle inte boka in några besök hos bm eller nåt innan det. Känns inte alls kul faktiskt. Vill ju veta nu nu nu om det finns ett levande litet liv där inne. Blödningarna är inte typiska missfallsblödningar enligt henne, men svårt att säga. Vågar verkligen inte hoppas på detta, lycka och oro sliter i mig från olika håll🤞

Först, hoppas verkligen det är en frisk böna! Men kan inte förstå att de inte tar in dig på besök, så att du slipper oro. Skulle det vara ett missfall så vill man ju ha det överstökat så fort som möjligt. Men som sagt hoppas verkligen att det kommer gå bra för er! Men kanske prova att ringa imorgon eller ändå kontakta en bm. 

• Cececilia
    frankielovie skrev 2024-02-06 20:00:56 följande:

Hej! Skulle behöva era kloka funderingar. Läser allt ni skriver här inne men är själv inte så aktiv.. Glad

Jag såg att ni är många som använder Premom för att hålla koll på ägglossning så jag testade det denna månad. Premom visar ?low? men NC säger att mitt test visar positivt (med deras kamera-funktion)

Hur skulle ni tolka detta och skulle ni behålla det som positivt äl-test? Min kropps övriga signaler säger att ägglossning är på g med mycket äggvite-flygningar men i övrigt inga symptom. 

Det är så svårt, tror ditt kan vara positivt. Upplever att det är svårt att få linjerna lika starka med rfsu stickor, easy at home är lättare att läsa av, testlinjen på dem blir starkare än kontrolllinjen vid positivt 🙃
  • Cececilia
    Anonym (D (Anonym)) skrev 2024-02-07 10:11:42 följande:
    Hej alla, 

Jag är helt ny på Familjeliv, gjorde ett inlägg tidigare men insåg att man kan ansluta sig till aktiva trådar, hoppas det är okej att jag hoppar in här med! 
    Jag skulle verkligen uppskatta er hjälp och råd. För första gången planerar jag att skaffa barn med min partner och har börjat använda Naturale Cycles som preventivmedel och även för att försöka bli gravid.
    Eftersom min mens har varit oregelbunden tidigare har jag svårt att bestämma längden på min lutealfas. Jag har också testat massor, men hittills har alla test varit negativa.
    Jag skulle verkligen uppskatta om någon av er kunde ta en titt på min kurva och hjälpa mig att tolka den. Jag vet att varje persons cykel kan vara unik, men jag behöver lite vägledning för att förstå min egen situation bättre.
    Tack så mycket för er hjälp och stöd! 
    / D 
    Ser ut som din ägglossning var cd 81 och du nu är 12 dagar efter. Det är bra att din lutealfas är längre än 11-12 dagar, då hinner ägget fästa om det blivit befruktat. Att du fått negativa test fram till nu kan vara att det varit för tidigt att testa. Kurvan ser fin ut men tror nc satt ut ÄL två dagar för tidigt 😊
  • Cececilia
    Juvellampa skrev 2024-02-08 11:29:11 följande:

Ägglossningen närmar sig, beräknar att den är mellan 8-11 februari.

Imorse visade clearblue digitals ÄL-test blinkande gubbe för tredje dagen i rad, men teststrecket var mkt starkare än kontrolltestet.

Tog nyss rfsu ÄL-test som visadr teststreck starkare än kontrolltest.

Borde inte clear blue visat fast gubbe idag istället för blinkande.

Bifogar med rfsu-testet.

Du skulle säkert fått fast smile om du testat nu, men solklart att rfsu stickan är positiv 🙃

men sen är det väl något basvärde som cb advance utgår ifrån? Ditt basvärde kanske är högt? Jag har själv inte använt dem men läst om andra som säger att man måste börja testa tidigt i förväg med dem för att få rätt basvärde att utgå ifrån. 🤷?♀️
  • Cececilia
    Hsim skrev 2024-02-08 11:59:38 följande:

Även om jag lyckades bli sjuk mitt i ÄL perioden denna cykel så två dagars temp saknas, så känns det positivt att denna cykel så har ÄL kommit lite tidigare men också har jag sedan min graviditet med MA i höstas fått en cykel där jag verkligen fått en temperatur höjning. Förra cykeln så kom tempen knappt upp, jag vill försöka intala mig att det betyder att kroppen kanske kommit igång lite bättre sedan skrapnibgen. Bilden är mina cykler sedan skrapningen. Snacka om att försöka tänka positivt. 

Ser ju ändå lovande ut 😊 Man kommer långt på positivt tänkande, man får ju hålla hoppet uppe mellan ÄL och bim 🙃
  • Cececilia
    Mariiiak94 skrev 2024-02-08 13:35:44 följande:

Hej alla! 

Jag behöver lite hjälp.. Jag är väldigt duktig på att testa alldeles för tidigt då jag inte står ut med ovissheten men blir så nedslagen varje gång de står ?inte gravid?.. Men när brukar man kunna testa sig med ?testa tidigt graviditetstest??? 
    Hade ÄL 31/1 enligt NC, och nu är de 8/2.. Enligt NC så har jag BIM 14/2. 

När rekommenderar ni att man kan testa sig? 

Mina symtom vågar jag inte gå på efter alla besvikelser när mensen kommer varje månad.. 
    Men har ömma bröstvårtor, illamående som kommer jätte plötsligt o efter en stund försvinner de och sen tillbaka igen, så pågår de hela dagarna. Dricker mycket mer vatten (aldrig varit duktig på att dricka vatten innan) 
    Magen samarbetar inte och får gå o kissa oftare (men kan såklart bero på att jag dricker mer vatten) .. Ååh jag avskyr denna ovisshet :(

Från ÄL+9-10 är det chans att se något , men det kan också vara för tidigt. Det beror ju på när något eventuellt har fäst och det kan dröja enda till ÄL+12, även om det vanligast sker mellan dag 5-9. Sen behövs det några dagar för att hcg ska komma till urinen.  ÄL+14 kan man med största säkert få svar. Lycka till 🤞

• Cececilia
    Mariiiak94 skrev 2024-02-08 14:01:54 följande:

Natalina 1451:

Cececilia:

Borde jag kanske kunna testa runt söndag/måndag? Suger att behöva vänta, har ett otroligt kontrollbehov så jag blir nästan kocko av att vänta! Rynkar på näsan  

ÄL +14 borde väl vara dagen för min BIM? Eller räknar jag galet då? :)

haha men det är bra träning att vänta, att vänta på bebisen sen kommer ju vara olidligt. Väntan på bim är ju rena barnleken i jämnförelse. 
    Men har du billiga test kan du säkert testa i helgen men visar det inget typ mitten på nästa vecka 🙃
  • Cececilia
    Mariiiak94 skrev 2024-02-08 18:15:31 följande:

Cececilia:

Ja vi får se om jag kan hålla mig till onsdag nästa vecka 😅 Har några tester hemma men ska försöka avvakta o se om andra symtom uppkommer och försöka förlita mig på att kroppen gör sitt 🤞🏼 Men de lär klia i fingrarna!! 

Tack för att du tog dig tid o svara! :)

Haha ja det är svårt att låta bli! Jag har bim på måndag och kommer nog testa imorgon eller i helgen 🙈 Men också för att jag sitter på typ 100 test 😂 Vi har försökt länge så jag testar nästan bara någon dag innan bim för att sluta fantisera och vara beredd på mensen 🙃
  • Cececilia
    Juvellampa skrev 2024-02-08 19:36:35 följande:

Cececilia, nu testade jag igen med clearblue ÄL-test digitalt, som du tipsade om, nu är det en fast glad gubbe! 

Tack för tipset att köra ett till test!

då är det bara för er att ligga i 😅 lycka till 🤞 
  • Cececilia
    Mariiiak94 skrev 2024-02-08 19:46:50 följande:

Cececilia:

Spännande att du har BIM så nära mig! 

Har du känt några symtom som gör att du misstänker graviditet? 
    Förstår att du funderar på att testa redan i helgen, de är ju så svårt o låta bli!! 😂 

Min tanke är att testa på Måndag, då är de bara någon dag innan BIM.. Vi har försökt i snart 6 månader och man blir så ledsen varje gång mensen kommer.. Kroppen är ju så duktig på att lura en!! 

Håller tummarna att de visar + för dig i helgen! 😊

Jag brukar alltid känna dragningar runt livmodern, tycka att jag känner lukter tydligare och må illa så att jag alltid hoppas att det ska vara tidiga tecken. Denna gången, ingenting alls. Inte ens när jag känner efter. 

Har du känt något nu?

Ja det är hemskt både med blanka test och mens, men man kommer orka tills den dagen det blir ett plus istället 🙏❤️

Svar på tråden BIM februari 2024